• Pagan

värt att fortsätta???

Vill inte försvara otrohet, men man är två i ett förhållande. Självklart är det hon som utfört den fysiska handlingen, men detta att upprepa samma misstag om igen och ångra sig bittert verkar(?) tyda på ett rop på någon slags uppmärksamhet. Något är fel, helt klart. För att inte riskera ytterligare upprepningar och komma till rätta med era problem, är mitt tips ( om ni tänker er en framtid tillsammans )en familjeterapeut. Det är bra med en medlare som hjälper till med att kommunicera när man kört fast.

Lycka Till, det ÄR inte kört för ett förhållande pga otrohet, även om det svider rejält.

/Pagan

• Pagan

Lina 2004:

De har redan varit tillsammans i några år, alltså börjar de inte ett förhållande/liv med att gå till en terapeut. De är mitt uppe i sitt förhållande just nu... Tyvärr är det ofta inte förrän något går i snett i ett förhållande som man märker att man har en del att reda ut för att kunna leva på ett "bra" sätt tillsammans.

Vad jag menade var att om de båda, trots allt som hänt, vill leva tillsammans så borde kanske en del saker redas ut en gång för alla. Vi vet ju ingenting om hur deras liv är i övrigt. Därför kan en medlare av något slag vara en bra lösning. Att inte tro att man kan behöva hjälp någon gång i ett förhållande, är att vara väl hård mot sig själv.Det är inte fel att ta emot hjälp i sådana här situationer, oavsett om det är från familj, vänner eller professionellt.

Men visst, åsikterna är många.

Bästa hälsningar
    Pagan

Svar på tråden värt att fortsätta???