värt att fortsätta???
Hej!
Min flickvän har just varit otrogen, och jag skulle behöva en "second opinion".
Bakgrund:
Otrohet nummer #1:
Jag har varit tillsammans med min flickvän i ca 1,5 år. Under det första året levde vi ett särboförhållande eftersom jag pluggade sista året på en utländskt universitet. Det var jobbigt eftersom jag var borta 10 veckor i taget och vi umgicks intensivt under de fyra-veckors-perioder jag var hemma mellan årets tre terminer. Under året utomlands hade jag svårt att söka sommarjobb i sverige, men jag fick tag i ett i ett nordiskt grannland. Då min tjej jobbar i Sverige kunde vi bara ses under några dagar efter att jag kommit hem från mina avslutade utlandsstudier. Vi jobbade båda mycket under sommaren och hann inte ses nästan alls under de 10 veckor jag jobbade i grannlandet även om vi liksom under resten av året pratade i telefon dagligen. Precis mitt under denna period erkände hon att hon varit otrogen och haft sex med en barndomsvän på en fest. Jag blev förkrossad och gjorde slut men efter mycket funderande så insåg jag att jag kanske på ett sätt provocerat fram otroheten genom att vara borta så mycket. Så jag tog ledigt och for hem till Sverige en vända för att prata igenom det som hänt, och beslutade därefter att ge vårt förhållande en andra chans.
Otrohet nummer #2:
Sedan jag kom hem i höstas har vi träffats regelbundet under helgerna. vi har fortfarande haft ett distansförhållande eftersom min flickvän flyttat till en annan ort för att studera. Vi tillbringade en i mina ögon bra påskhelg med hennes föräldrar, och vi hann även fira hennes födelsedag. Igår kom det förkrossande beskedet. Dagen efter att hon åkt tillbaka till sin studieort ringde hon och berättade att hon varit otrogen igen. Denna gång hade hon tydligen "bara hånglat" med en manlig korridorskompis. Hon sa att hon inte visste varför och grät, men jag blev arg och sa att jag ville ta en paus på 2 veckor och inte ha någon kontakt med henne för att hon ska få tänka över vad hon egentligen vill med vårt förhållande...det är i skrivande stund nästan 24 timmar sedan.
Vad ska jag göra? Till saken kan jag tillägga att vi under senare tid diskuterat att bli mer seriösa. Jag vill flytta till USA för att påbörja en forskarutbildning, men hon verkar inte så pigg på att lämna Sverige och fortsätta sina studier där. Skulle man kunna tolka den här otroheten som ett subtilt "glöm det"? Ska jag bryta här eller ge henne den här tiden att tänka över sin synd? Jag har varit med om otrohet i tidigare förhållanden och lovat mig själv att inte utsätta mig för den kränkningen igen. Men jag älskar henne så....
/Mange