• magnesium

värt att fortsätta???

Hej!

Min flickvän har just varit otrogen, och jag skulle behöva en "second opinion".

Bakgrund:

Otrohet nummer #1:
    Jag har varit tillsammans med min flickvän i ca 1,5 år. Under det första året levde vi ett särboförhållande eftersom jag pluggade sista året på en utländskt universitet. Det var jobbigt eftersom jag var borta 10 veckor i taget och vi umgicks intensivt under de fyra-veckors-perioder jag var hemma mellan årets tre terminer. Under året utomlands hade jag svårt att söka sommarjobb i sverige, men jag fick tag i ett i ett nordiskt grannland. Då min tjej jobbar i Sverige kunde vi bara ses under några dagar efter att jag kommit hem från mina avslutade utlandsstudier. Vi jobbade båda mycket under sommaren och hann inte ses nästan alls under de 10 veckor jag jobbade i grannlandet även om vi liksom under resten av året pratade i telefon dagligen. Precis mitt under denna period erkände hon att hon varit otrogen och haft sex med en barndomsvän på en fest. Jag blev förkrossad och gjorde slut men efter mycket funderande så insåg jag att jag kanske på ett sätt provocerat fram otroheten genom att vara borta så mycket. Så jag tog ledigt och for hem till Sverige en vända för att prata igenom det som hänt, och beslutade därefter att ge vårt förhållande en andra chans.

Otrohet nummer #2:
    Sedan jag kom hem i höstas har vi träffats regelbundet under helgerna. vi har fortfarande haft ett distansförhållande eftersom min flickvän flyttat till en annan ort för att studera. Vi tillbringade en i mina ögon bra påskhelg med hennes föräldrar, och vi hann även fira hennes födelsedag. Igår kom det förkrossande beskedet. Dagen efter att hon åkt tillbaka till sin studieort ringde hon och berättade att hon varit otrogen igen. Denna gång hade hon tydligen "bara hånglat" med en manlig korridorskompis. Hon sa att hon inte visste varför och grät, men jag blev arg och sa att jag ville ta en paus på 2 veckor och inte ha någon kontakt med henne för att hon ska få tänka över vad hon egentligen vill med vårt förhållande...det är i skrivande stund nästan 24 timmar sedan.

Vad ska jag göra? Till saken kan jag tillägga att vi under senare tid diskuterat att bli mer seriösa. Jag vill flytta till USA för att påbörja en forskarutbildning, men hon verkar inte så pigg på att lämna Sverige och fortsätta sina studier där. Skulle man kunna tolka den här otroheten som ett subtilt "glöm det"? Ska jag bryta här eller ge henne den här tiden att tänka över sin synd? Jag har varit med om otrohet i tidigare förhållanden och lovat mig själv att inte utsätta mig för den kränkningen igen. Men jag älskar henne så....

/Mange

• Svar på tråden värt att fortsätta???
  • Linnéa08

Min fästman och jag sitter framför datorn och läser, du är värd så mkt bättre, vi säger. åk till usa så bjuder vi på middag den 31maj i florida. om du är där då? west palm beach. let us know...

• Lina2004

Visst otrohet kanske kan förlåtas, men varför ska man BÖRJA ett förhållande med otrohet.

Jag skulle aldrig i mitt liv börja ett liv med någon genom att gå till en familjeterapeut. Det ska inte behövas.

• mud

Har inte läst alla inlägg, men hade du tänkt att vara i en annan världsdel i fem år och ha en flickvän hemma som redan har bevisat att hon inte är trogen? Skulle du må bra av den situationen så visst, satsa på den här tjejen. Annars kan flytten vara en bra start på ditt nya liv utan henne, det är lättare att glömma om du inte träffar henne. Var lite självisk, det behövs ibland.

• Jema

Jag skulle ALDRIG acceptera att min partner varit otrogen. Skulle aldrig kunna glömma, förlåta och gå vidare med ett så stort svek i bagaget.

Nä, jag tycker att man är värd någon bättre än en person som är otrogen och på så sätt går bakom ryggen på en, ljuger, sviker, sårar och som inte visar någon respekt för den man påstår sig älska.

Men som sagt, detta är bara min åsikt.
    Jema

• Pagan

Lina 2004:

De har redan varit tillsammans i några år, alltså börjar de inte ett förhållande/liv med att gå till en terapeut. De är mitt uppe i sitt förhållande just nu... Tyvärr är det ofta inte förrän något går i snett i ett förhållande som man märker att man har en del att reda ut för att kunna leva på ett "bra" sätt tillsammans.

Vad jag menade var att om de båda, trots allt som hänt, vill leva tillsammans så borde kanske en del saker redas ut en gång för alla. Vi vet ju ingenting om hur deras liv är i övrigt. Därför kan en medlare av något slag vara en bra lösning. Att inte tro att man kan behöva hjälp någon gång i ett förhållande, är att vara väl hård mot sig själv.Det är inte fel att ta emot hjälp i sådana här situationer, oavsett om det är från familj, vänner eller professionellt.

Men visst, åsikterna är många.

Bästa hälsningar
    Pagan

• mrs.

Du är värd någon bättre.
    Det finns massor av tjejer i världen som inte bedrar och kan vänta en evighet på sin älskling.

Hon är inte ett dugg bättre för att hon säger vad hon gjort.
    Att säga förlåt och inte mena det är lika bra som tiga.
    Fattar hon inte att hon sårar dig?

Det är jobbigt att säga att det är över men.... Gör det.
    En gång bedragare, alltid en bedragare.
    Du kommer annars hela livet fundera på händer det igen. Och hon blir gravid en dag, går tanken är det min osv.
    Så gör det nu innan du förstör ditt liv.

Det är iallafall min synpunkt.

• Lina2004

Pagan:

Det är ändå i början av ett förhållande. Dessutom är detta distansförhållande. Jag har varit tillsammans med min kille lika länge på distans, och ett distansförhållande "går inte lika fort fram" eftersom man inte ses lika ofta. Så de är absolut i början av sitt.

Jag menar att man som som ung, utan barn, äktenskap, gemensamt hushåll, utan gemensamma problem ska börja reda ut ett problem att en inte kan hålla sig trogen den andre, så kan man inte få en sämre början. Det krävs oerhört mycket jobb att få det att fungera igen, om det ens går, och tilliten kanske aldrig kan byggas upp igen.

Visst, åsikterna och inställningarna är många. Kanske kan Magnesium förlåta en otrohet som detta och lita på henne igen. Men då är han verkligen speciell och jag hade inte kunnat göra det.

Skulle min kille vara otrogen skulle det vara tack och adjö med en gång, just för att om jag inte kan lita på honom kan jag inte heller älska honom.

• Mrs Corbally(f.dMrs Brady2B)

eja
    vad jag menade var att om hon hade varit ärlig mot sig själv så hade hon..."påminnt" sig själv om at hon redann var i ett förhållande och inte "kan" vara ortogen till höger eller vänster....Men jag orkar inte hålla på att dividera mera om det.

Vad hon gjorde är oförlåtligt!!! Aldrig att jag skull kuna lita på nån som gjort så!!!

• magnesium

Så är det gjort. Hon sa att hon ville mitt bästa och förstod att jag inte skulle kunna leva med osäkerheten. Men jag kan ändå inte komma undan känslan att hon dumpat mig, för HON VISSTE att jag skulle bli tvungen att dumpa henne om hon var otrogen mot mig igen för det sa jag klart och tydligt massor av gånger så att hon skulle förstå då jag fölät henne förra sommaren.

• magnesium

>>EJA:
    Hon var ärlig och det respekterar jag henne för. Jag hatar henne inte, jag har bara förstått att hon inte klarar sig utan lite spänning då och då, och det livet missunnar jag henne inte. Saken är bara att det är ett liv hon inte kan dela med mig.

>>Linnea08:
    Tack för inbjudan Om jag befinner mig i USA vid den tiden ska jag låta er veta det

>>Pagan:
    Familjeterapi kan nog hjälpa om man har andra typer av problem. Jag vet inte om sökande efter spänning går att bota. Eftersom hon bara är 20 så är det väl naturligt att hon söker, även om hon har haft massor av fler partners än jag så är hon kanske inte klar. Jag är 24 men mår betydligt bätte med en partner jag kan lita på. Jag behandlar mina kvinnor väl och vill ha något tillbaka. Trohet är det minsta.

• Linnéa08

Det är ingen ursäkt att hon e 20 år, jag e 20 år och jag e inte otrogen...

hon gjorde ett stort misstag, visst ska man förlåtam, som de säger...
    en gång e ingen gång,två ggr e två ggr för mkt!

Cs I florida;)

• angel79

Lättare sagt än gjort........LÄMNA henne!!!!
    Det kommer att vara skitjobbigt till en börja men så småningom så kommer du att må bättre och självklart så finns det en liten prinsessa där ute som väntar på dig!!!

Svar på tråden värt att fortsätta???