• Lina2004

värt att fortsätta???

Glöm henne! Du är värd en tjej som behandlar dig bättre.

Min pojkvän och jag har distansförhållande och jag skulle ALDRIG ALDRIG ALDRIG vara otrogen. Det finns inte en chans att han på något sätt skulle kunna provocera fram det, så tänk inte ens den tanken. Otroheten ligger helt i hennes person.

Är man i början av ett förhållande (dvs man har inget liv ihop ännu) så är det i mina ögon mycket märkligt att vara otrogen. Genom att vara det förstör man all tillit som finns, och ett förhållande bygger i stor del på tillit.

Älska är ett verb. Inte en definition. Du må älska henne, men jag tycker inte att hon återgäldar dig vad du är värd.

Min poäng är; Hon har förstört er. Följ dina drömmar och åk till USA och ta de möjligheter som ges dig för den här tjejen är inte rätt tjej för dej.

• Lina2004

Visst otrohet kanske kan förlåtas, men varför ska man BÖRJA ett förhållande med otrohet.

Jag skulle aldrig i mitt liv börja ett liv med någon genom att gå till en familjeterapeut. Det ska inte behövas.

• Lina2004

Pagan:

Det är ändå i början av ett förhållande. Dessutom är detta distansförhållande. Jag har varit tillsammans med min kille lika länge på distans, och ett distansförhållande "går inte lika fort fram" eftersom man inte ses lika ofta. Så de är absolut i början av sitt.

Jag menar att man som som ung, utan barn, äktenskap, gemensamt hushåll, utan gemensamma problem ska börja reda ut ett problem att en inte kan hålla sig trogen den andre, så kan man inte få en sämre början. Det krävs oerhört mycket jobb att få det att fungera igen, om det ens går, och tilliten kanske aldrig kan byggas upp igen.

Visst, åsikterna och inställningarna är många. Kanske kan Magnesium förlåta en otrohet som detta och lita på henne igen. Men då är han verkligen speciell och jag hade inte kunnat göra det.

Skulle min kille vara otrogen skulle det vara tack och adjö med en gång, just för att om jag inte kan lita på honom kan jag inte heller älska honom.

Svar på tråden värt att fortsätta???