p-stav och blödningar
Jag hade en p-stav två år sedan, men man fick ta ut det, eftersom jag aldrig slutade blöda alls.
Först i början gick det jättebra, hade inga som helst blödningar på nästan 3månader. Men sen så drog det hela igång och jag blödde 8veckor sammanhängande (utan några uppehåll). Jag blev så trött på det hela att jag valde att ta ut staven omedelbart.
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha p-stav igen..även om det var enda möjligheten att skydda sig mot graviditet. Enligt mina erfarenheter,så verkar p-stavens förmåga vara att man inte kan ha något sex alls..tackvare alla blödningar. Och vad ska man ha preventivmedel mot då?
En annan sak som jag tycker är allmänt bara löjligt: Man berättar för alla tjejer och killar överallt att det är så otroligt lätt att bli med barn - när det i själva verket är rent tur att man råkar bli gravid. Självklart är möjligheten till att bli gravid större om man har sex flera gånger om dagen, varje dag under flera månader - men helt allvarligt, vilket normalt par har det idag?
Jag lade av med alla preventivmedel för ett år sedan, eftersom jag haft samma partner i snart fyra år och eftersom vi ska gifta oss inom kort..jag har inte blivit med barn än. Men även om jag skulle bli med barn nu, så anser jag att detta år utan preventivmedel har varit värt det..inga biverkningar och ingen mer smärta.