Decorist, jag flyttade från lkpg för knappt 2 år sedan. Har varit där ett par gånger sen des, för att rösta och för att hälsa på min syster och bror som bor där.
Att folk flyttar från Sthlm till lkpg har nog med bostadsbristen att göra.
Jag kräks på Steves Coffee, Roxen är så förorenad att djur som badar där dör, Trädgårdsföreningen har jag supit bort många hjärnceller i... men det kan man ju göra var som helst.
Liknköpings väderlek skiljer sig avsevärt mot Stockholms. I stockholm blåser moln bort fort eftersom det ligger vid kusten. I linköping ligger de kvar i månader. Visst är det kallare i Stockholm på vintern, men det gör att det inte slaskar lika mycket som i Linköping.
Konsumtion är inte mitt livs mening direkt, så affärer gör varken till eller från, men om det gjorde det så finns det ju liiite mer i Sthlm än i Lkpg. T o m Get Back har ju slagit igen nu har jag hört.
Jag tycker att linköping är S K I T, och då menar jag allt i lkpg. Total depression.
Det finns säkert människor som passar för den staden. Jag gör det inte. Vad är det det står på nån videoask... Stor flicka, liten stad: en måste bort.
På en sak är dock linköping bättre än Stockholm: mindre segregerat. I den här stan är det ju rena apartheid...