• Hallonsylt

    Hemskt

    Jag har precis grälat med min M2b på telefon när vi bägge är på jobbet.
    Det började med att jag skickade ett mail där det stod att han måste börja bry sig om oss mer för annars orkar jag inte mer. Men också att jag älskar hono mest av allt och att jag inte villnågot hellre än att leva med honom.

    Han uppfattade det som att jag medvetet satte honom i en svår situation då han var på jobbet och egentligen inte har tid med sådant. Själv hade jag tänkt att det kanske var något som han kunde fundera lite på på jobbet eftersom när man pratar med honom direkt så har han sällan något säga, han vet inte. Men okej det var kanske illa tänkt av mig.

    Hur som helst så hörde jag inget från honom så jag bestämde mig för att ringa, då svarar han inte. Sedan får jag ett SMS där han skriver att han inte vill prata med mig. Usch.

    Jag menade egentligen inget illa jag ville bara poängtera att vi har ett problem som vi måste ta itu med och förbereda honom.

    Senare ringde han hur som helst och var väldigt arg och besviken på mig.

    Nu känns allt jättehemskt och jag har väldigt svårt att få något gjort här på jobbet. Jag vet inte vad jag ska göra, jag tycks trassla in mig i sådana här missförstånd jämt :(

  • Svar på tråden Hemskt
  • EmmaPemma

    Hallonsylt:

    en tröstekram till dig!!

    Om du har försökt att tala med honom tidigare, men utan resultat tycker jag inte att det är dumt att du har skrivit ett mail till honom.
    Självklart är det jobbigt att fundera över privata problem på jobbet, men de försvinner ju inte för att man ignorerar dem.

    Jag tycker inte att du skall må dåligt för att du försöker ta itu med era problem.
    Gör ett nytt försök hemma ikväll - och ställ ultimatumet hemma (hänvisa till mailet om han har svårt att ge några svar).

    Kram och Lycka till!

  • Jojoo

    På jobbet ska man jobba, inte fundera över sina privata problem.

    Skilj på arbetsliv och privatliv. Tror inte att någon av era arbetsgivare betalar era löner för den typen av aktiviteter på arbetstid.

  • Hallonsylt

    Hoppsan!
    Då kan jag berätta att jag faktiskt ine får någon lön på mitt jobb för det är egentligen en praktikplats i alla fall tills på måndag.
    Så min arbetsgivare betalar mig ingenting alldeles oavsett. Känns det bättre nu?

  • Hallonsylt

    Eftersom jag blev lite uppjagad av jojoos svar så måste jag bara säga att det dessutom inträffade på lunchen och att jag inte tog någon lunch. Så de timmarna jag skulle jobba jobbade jag och mina privata angelägenheter skötte jag på lunchen.

  • Devoted

    Hmmm, det är naturligtvis ingen här som surfar på BT på arbetstid. Jag är väldigt skyldig....
    Jag hoppas ni reder ut det lilla missförståndet så ni kan börja prata allvar. Lycka till!

  • Browneyed Girl

    Hallonsylt, i detta fall (det är ju bara en situation ryckt ur sitt sammanhang du beskriver, så det ligger säkert annat bakom men ändå) så förstår jag faktiskt din m2b. Det är hemskt att få såna klagomål vid en tidpunkt där man inte har möjlighet att försvara sej eller ens reda ut vad det är frågan om. Han kände sej säkert påhoppad och anklagad.
    Usch, menar inte att ta hans parti, han hade förmodligen förtjänat en
    "utskällning", det är bara det att jag tycker det är fel sätt. Ta upp det på fritiden istället !

  • Jojoo

    hade han också lunch? eller sade han att han inte hade tid?

    har din man också en praktikplats?

    rättning i ledet. tack.

  • Fru Westin

    Själv skulle jag bli vansinnigt förbannad ifall min man skulle skicka ett mail till mig på jobbet för att diskutera problem. Jag har INTE tid att tänka på privatlivet på jobbet, så till viss del förstår jag hans reaktion. Jag skiljer mycket tydligt på jobbproblem och privata problem. Skulle jag fundera på privata problem under arbetstid så skulle kvalitén på mitt utförda arbete påverkas.
    Var sak har sin tid och plats...

    Däremot så hoppas jag givetvis att ni på er fritid sedan kunde lösa konflikten och att ni nu rett ut allt.

  • Lilla Y

    Till alla som tycker det är så hemskt att ta upp privatliv när man arbetar; går inte allt hand-i-hand? Det är ju LIVET det handlar om..?!

    Nej jag är glad att min m2b tar sig tid med mig när det behövs -fastän han jobbar!

    En del lever för att arbeta...andra arbetar för att leva...

  • Fru Westin

    I mitt jobb kan man inte låta sig påverkas av privatlivet. Jag kan inte låta en "dålig dag" gå ut över de människor som jag faktiskt har ansvar över i mitt jobb.

    Men lika mycket som jag skiljer jobbet från privatlivet, så skiljer jag privatlivet från jobbet om ni förstår hur jag menar. I annat fall skulle jag väldigt snart bli utbränd.

  • vårblomma

    Visst är det livet det handlar om, men det är nog helt beroende på vilken typ av arbete man har om det är möjligt att "släppa in" privatlivet eller inte.
    Själv är jag terapeut och att sitta och fundera över privata problem i en terapisituation vore oerhört respektlöst gentemot dem jag möter. Är inne på Fru Westins linje om att en dålig dag helt enkelt inte får påverka kvalitén på arbetet.

  • New York brud

    jag maste ocksa instamma i att det inte var det basta draget att skicka ett sadant mail till honom pa jobbet. Jag skulle bli vralforbannad over den daliga taktiken och timingen.

  • Ariel The Mermaid

    Å andra sidan är han väl inte tvungen att gå in och kolla sin privata mail på arbetstid... It takes two to tango!

    Hoppas allt har rett ut sig för er nu Hallonsylt!
    /Ariel

  • Hallonsylt

    Pojkvännen hade också lunch + att han jobbade över på kvällen. (utan att ta betalt för det förstås;) )

    Jag håller med om att man i största möjliga mån bör hålla sina privata problem utanför jobbet. Men man kankse inte är mer än människa, ibland är det svårt att ta sig förbi alla tankar som rör sig i huvudet.

    Sedan var det ju så att meningen var inte att han skulle hantera det på jobbet utan kanske småfundera på det (han har ett sådant jobb där det är rimligt)

    Men det var inga problem utan att vi redde ut det, så nu är vi bägge nöjda och glada.

    Jag håller med om att det inte var så smart att skicka den typen av mail till jobbet och jag kommer förmodligen aldrig göra det igen. Men som sagt min avsikt var faktiskt god.

    Som sagt så håller jag med er om att kvaliteten på jobbet inte får bli lidande av privata bekymmer men det finns faktiskt jobb där man kan tänka och jobba samtidigt utan att arbetet bli ett dugg sämre.

  • Catarina

    Samtidigt kan man ju undra om man gör ett bra arbete på jobbet när man har olösta problem hemma. Jag vet att jag inte gör det...vill reda ut saker och ting på en gång. Jag skulle kanske inte skickat ett mail, men definitvt ringt honom på stubben!

  • Lilla Y

    Catarina

    Huvudet på spiken!

Svar på tråden Hemskt