• MissRut

Samboekonomi

Arwen 77: Din kille låter som en kopia av min. Som en tröst kan jag säga att det blev mycket mycket bättre sen vi flyttade ihop. Min sambo hade högre hyra själv än vi har nu tillsammans, och överhuvudtaget är det mycket som blir billigare när man flyttar ihop. Så det löser sig nog!

Vi har vår ekonomi som många andra här. Han jobbar heltid, jag pluggar och jobbar extra. Vi delar gemensamma räkningar rakt av, sätter in lika mycket på ett matkonto varje månad, sen får vi göra vad vi vill med våra pengar vi har kvar. Naturligtvis har han mer kvar än mig, men då köper ju han saker som jag inte har råd med men kanske vill använda ändå. (DVD, MC) Funkar perfekt. Vi har nog nästan aldrig bråkat om pengar heller. Inte så jag minns det iallafall!

Till trådstartaren måste jag nog säga att ni måste komma överens om en lösning som ni båda tycker är rimlig. TYcker ni att ni ska ha exakt lika mycket pengar över varje månad eller att ni ska få disponera era intjänade som ni vill? Det är svårt att svara på för någon annan än du och din sambo.

Svar på tråden Samboekonomi