• Jennifer E

    Enkätdags igen! Som vanligt...

    Halloj!

    Jag och säkert många tröga heteromänniskor med mig tar säkert för givet att de som hänger här alla är hetero. Kom plötsligt på att så borde det ju inte alls vara.

    Finns det några homo eller bi tjejer och killar här? Är bara nyfiken, vill inte ha ngn galen diskussion om sexualiteter/homoadoptioner/etc! Har självklart inte ngt emot varken homo- eller heterosexuella kan jag väl dock för säkerhets skull påpeka!

  • Svar på tråden Enkätdags igen! Som vanligt...
  • EmmaPemma

    Hetero (men svarar ändå på denna tråd)

  • Jennifer E

    Skönt att det finns en till som gillar enkäter iallafall Emma! Har sett att du också har svårt att hålla dig ifrån dem även om du inte startar dem i samma utsträckning som jag!

    Tänk om alla skulle vara som jag... Hua, då skulle BT kunna heta Enkätforumet istället. Tur att jag verkar vara relativt ensam om "enkätstartarberoendet". Och förlåt alla som ej gillar dem!

  • Charlize

    Jag får nog se mej som bi-sexuell.
    Tänder på både tjejer och killar (är gift med en man ju), men har aldrig varit kär eller ihop med någon tjej.

    Men den som sett mig i andra trådar kanske inte är förvånad... ;)

  • EmmaPemma

    Jennifer:

    jag gillar enkäter jätte mkt (i alla samanhang ).
    Eftersom det är så många som svarar på dina trådar så tror jag det är många som gillar enkäter. Folk tycker nog i största allmänhet om att prata om sig själva och få berättat om sina ?intressanta? liv...

    Så fortsätt gärna med dina enkät-trådar!!

    Känner att jag blivit lite väl beroende av BT på sistone, har för lite att göra på jobbet....

  • Stilig Amelia

    Fråga: man kan väl inte anses som bi om man bara drömmer om Charlizes "äventyr" och inte vågar? Annars ligger jag nog "farligt" till!

  • EmmaPemma

    Stilig Amelia:
    jag tror att det flesta av oss drömmer/funderar över lite olika äventyr (olika kön, platser osv osv) utan att egentligen vilja göra det.
    Läste ngt forskningsunderlag att många kvinnor fantiserar om att bli våldtagna, men detta är det ju ingen som vill bli egentligen.

    Alla:
    Däremot sade vår lärare i barnkunskap på högstadiet att de flesta mnsk är bisexuella (om man tänker sig en 10-gradig skala där 10 är homosexuell så ligger de flesta på 4). Alltså skulle de flesta kunna passa med båda könen, bara att det heterosexuella oftast väger över för att skydda fortplantningen. Men en del mnsk var tydligen väldigt hetereosexuella, medan några andra vara absolut homosexuella (man kunde alltså befinna sig var som helst på den här skalan).
    Jag tror att det kan ligga ngt i det han säger, men att det är få som vågar erkänna detta då vår kultur och fördomar ser ut på ett visst sätt.

  • Stilig Amelia

    Låter helt rimligt!

    Och äventyrsgrejen låter som ett uppslag till Jennifer ...

  • Jennifer E

    Tackar Amelia! Och Emma och Charlize. Och alla andra coola BT-brudar (och killar...) med! Ni är för sköna!

    Det där med homo/bi-skalan låter mkt rimligt tycker jag. Kan också tända på tjejer och fantiserar ofta om tjejer, både när jag "leker ensam" och med sambon. Vi kör en del med "dirtytalk" (ngn som är förvånad?) och där ingår ofta andra människor av båda könen.

    Vet dock ej om jag verkligen vill göra allvar av tjejfantasierna. Sambon vill inte. Jag var dock väldigt nära nyligen men hoppade av i sista sekund vilket jag ångrar nu! Det var en situation där man hade kunnat välja själv om man ville vara med eller bara se på...

    Charlize kanske har lite tips?

  • Stilig Amelia

    Du Jen,
    nu har du sagt A... berätta nu, det lät intressant!

  • Jennifer E

    Oki då!

    Blev nyligen (av en okänd tjej jag bara snackade lite med på krogen) bjuden på en "tjejmiddag" som gick ut på att ett gäng tjejer skulle äta gott, dricka liiite vin och sen leka med varandra...

    Man skulle få välja själv hur aktiv man ville vara. Alltfrån att titta på, leka med sig själv tillsammans med andra i en säng/soffa/rum, smeka varandra med leksaker eller händer till or*l och "vanlig" s*x.

    Det skulle absolut bara vara tjejer, några hade gjort detta innan och kände varann, några var nya.

    Jag var rätt nyfiken/sugen men vågade inte eftersom jag inte kände någon eller ens tjejen det var hos. Hade jag kunnat ta med någon kanske jag hade gått med det är tyvärr inget jag vågar fråga mina vänner om!

    Antagligen var det bra att jag ej gick, de hade ju kunnat vara galna eller farliga. Eller så var det dumt!

    Skulle nog våga om det var hos ngn jag litar på/känner en aning. Men, men det blir nog aldrig av!

    Vore ett under om detta ej fastnar i filtret trots vidtagna åtgärder...

Svar på tråden Enkätdags igen! Som vanligt...