• EmmaPemma

Enkätdags igen! Som vanligt...

Hetero (men svarar ändå på denna tråd)

• EmmaPemma

Jennifer:

jag gillar enkäter jätte mkt (i alla samanhang ).
    Eftersom det är så många som svarar på dina trådar så tror jag det är många som gillar enkäter. Folk tycker nog i största allmänhet om att prata om sig själva och få berättat om sina ?intressanta? liv...

Så fortsätt gärna med dina enkät-trådar!!

Känner att jag blivit lite väl beroende av BT på sistone, har för lite att göra på jobbet....

• EmmaPemma

Stilig Amelia:
    jag tror att det flesta av oss drömmer/funderar över lite olika äventyr (olika kön, platser osv osv) utan att egentligen vilja göra det.
    Läste ngt forskningsunderlag att många kvinnor fantiserar om att bli våldtagna, men detta är det ju ingen som vill bli egentligen.

Alla:
    Däremot sade vår lärare i barnkunskap på högstadiet att de flesta mnsk är bisexuella (om man tänker sig en 10-gradig skala där 10 är homosexuell så ligger de flesta på 4). Alltså skulle de flesta kunna passa med båda könen, bara att det heterosexuella oftast väger över för att skydda fortplantningen. Men en del mnsk var tydligen väldigt hetereosexuella, medan några andra vara absolut homosexuella (man kunde alltså befinna sig var som helst på den här skalan).
    Jag tror att det kan ligga ngt i det han säger, men att det är få som vågar erkänna detta då vår kultur och fördomar ser ut på ett visst sätt.

• EmmaPemma

Grönöga:

vad kul att du är nöjd i din sexualitet och med din partner.
    Måste dock protestera mot att alla tjejer skulle njuta sexuellt av att vara med andra tjejer.
    Nu förtiden (oj vad gammal jag låter) är man ju nästan tråkig om man som tjej inte vill vara med andra tjejer. Men jag måste ärligt talat säga att jag äcklas lite av tanken att vara med en annan tjej. Däremot står jag väldigt nära mina tjejkompisar och "älskar" dem om man kan använda det uttrycket. Jag skulle kunna tänka mig att leva med dem, men inte att ha sex med dem.
    Tycker att tjejer luktar lite illa, och jag tror att man måste dras till lukten - annars går det inte (går helt på biologiska teorier ).
    De mnsk (bara killar) som jag tänder på och skulle kunna tänka mig att ha sex med luktar gott!

Menar inte på ngt sätt att alla tjejer skulle lukta ILLA - bara inte så gott...

• EmmaPemma

Grönöga:

okej, trodde du menade allvar med att alla tjejer skulle gilla sex med tjejer .
    Jag pratade om tjejers allmänna lukt (hur tjejer luktar därnere vet jag inte - förutom på mig själv då ).
    Min vanliga lukt känner jag inte, men andra tjejer känner jag lukten av och det är ingen större hit (enligt mig). Killar, naturligtvis inte alla men ganska många, tycker jag däremot luktar gott.

Lukten av sperma har jag inget problem med. Så jag tror det här med lukten är en stor grej när det gäller det sexuella.
    Precis som du tycker om tjejers lukt!

Ja, verkligen tur att vi är olika - annars skulle det ju inte finnas ngt att debattera om här på BT .

• EmmaPemma

Jag tycker tjejer luktar lite illa även om de är nyduschade och välparfymerade...

Jag tror att det är den naturliga doften jag inte gillar hos tjejer .
    Min sambos lukt tycker jag däremot om både när han är nyduschad och efter en hel arbetsdag .

Tjejers lukt därnere har jag som tidigare sagt ingen erfarenhet av, mer än min egen (och den är väl okej, men absolut inget jag har lust att lukta på - det får min sambo göra istället ).

• EmmaPemma

Charlize:

jag förstår hur du menar. Det är ungefär samma sak jag har försökt att förklara tidigare: eftersom man inte gillar vissa lukter (oavsett om man märker dem eller om de är undermedvetna) så tänder man inte heller på de personerna/könet.

Men nu när jag funderar på det så kan det kanske ändras?!
    Vi som tycker att tjejer luktar illa har ju inte "luktat" på alla tjejer. Det omvända borde gälla för de som tycker killar/sperma luktar illa.
    Men sannolikheten kanske inte är så hög .
    Det här inlägget börjar bli lite märkligt....

Svar på tråden Enkätdags igen! Som vanligt...