• <:3 )~~~~

    Behöver inspiration för livet. (ledsen & mkt långt)

    Den senaste tiden har jag känt mig så ledsen och jag vill inte vara en sån person som går omkring och tycker synd om mig själv!

    Egentligen är jag en glad tjej, med stor smak för livet. Min favorittid på året står för dörren och jag försöker suga i mig varje liten solstråle av lycka.
    Ändå så känner jag bara för att sätta mig ner och gråta.

    Min situation känns hopplös, jag slutade plugga förra året och har gått arbetslös sedan dess. Har en timanställning som marknadsundersökare men jobbar sällan där eftersom det är dåligt med erbjudanden och arbetsklimatet är dåligt.
    Flyttade för 2år sedan från vänner och familj över hela landet för att kunna vara med min sambo och fästman. Det var svårt att lämna alla då jag hade en mycket kärleksfull relation till dem. Nu har jag bara mailkontakt med ett par, tre stycken vänner, men vi rings eller ses aldrig.

    Jag saknar det så mkt, har inga vänner här. Min fästman har varit så oengagerad i oss på senare tid, kanske har jag också varit det och det har bidragit till det hela. Vi har två inställda bröllop bakom oss, båda har han ställt in, och nu i midsommar ska vi på hans brors bröllop.
    Det känns i mig, det kan jag inte förneka, fast jag trodde jag 'glömt' bort det. Jag har ordnat med deras present och jag smyger omkring härinne igen bara för att jag tycker det är så roligt att läsa om allas bröllop, titta på era vackra bilder.
    Ni ser så lyckliga ut och jag hoppas jag en dag kan få lägga ut mina bilder här också.
    Men på senare tid så har det känts mer och mer som om det inte blir med den här mannen. Jag är ung och 'borde' leva det lyckliga livet, min sambo är betydligt äldre än jag. Han har sin karriär, det går bra för honom, men han är genom sitt yrke låst att bo här. Jag är inte säker på att det är här jag vill bo, jag har mitt hjärta i mina hemtrakter..

    För snart 4år sedan, precis när vi -min sambo & jag- träffades, träffade jag en ung man i min egen ålder. Han försökte övertala mig att stanna hos honom och jag funderar ofta på om det var det jag borde ha gjort. Jag var förälskad i honom, tror jag, och han kämpade för mig. Han ville ha mig, min sambo behövde inte kämpa alls utan jag 'gav' mig till honom fast jag redan då kände för den andra mannen.

    Här står jag idag, med sambo/fästman och en underbar vovve. Vi har bokat en stor & dyr lägenhet med inflyttning om ett knappt år. Vi är förlovade, utan planer på giftermål. Jag känner ofta för att bryta förlovningen eftersom han är så anti-giftermål och vägrar prata om det för jag "tjatade så mycket" om det efter att han ställde in. Samtidigt säger han att han vill gifta sig med mig och frågar någon i omgivningen så säger han att "visst ska vi det".

    De senaste dagarna har vi bara väst åt varandra, han vägrar prata om det. Det är jag som har fel, han har aldrig fel. Han är perfekt och tänker inte ändra sig. Det är jag som måste ändra mig.
    Just nu vill jag bara härifrån, jag önskar att jag kunde vrida tillbaka klockan. Men samtidigt..

    Jag vet inte ens vad jag vill få ut av att skriva detta, kanske att få ut det så att någon annan får reda på hur det är. Ingen vet hur vi har det och det ska vara så perfekt utåt sett. Det enda jag vet är att så här vill jag inte ha mitt liv..
    Tack för att ni lyssnade.

  • Svar på tråden Behöver inspiration för livet. (ledsen & mkt långt)
  • Lolita

    Man lever bara en gång - se till att bli lycklig.

    Visst är det så att om man inte har annat liv än ett enda liv med sin man, blir det lätt instängt. Din fästman kanske känner att du är beroende av honom, och jag tror inte det är en bra känsla att ha i ett förhållande. Det kväver en, eller, det hade i alla fall inte fungerat för mig.

    Försök träffa lite nya människor, och få ny energi därifrån. Älta inte att du saknar nära och kära, utan gör någonting åt din nuvarande situation här och NU!

    Har du provat att prata med din fästman om hur du känner? Kanske behöver ni vädra lite tankar som ligger djupt där inne. Varför har han ställt in era två tidigare planerade bröllop?

    Du är värd vartenda svar du känner att du behöver och ge dig inte förrän du fått dem - du kommer först, för DU är viktigast i ditt liv.

    Kram och lycka till!

  • Leona

    Ett litet "praktiskt" tips! Om du inte har så mycket jobb just nu så åk hem ett tag, en semester i din gamla hemstad! OBS! Åk ensam!!!
    För att få lite distans till saker och ting först och främst. Men också för att få träffa din familj och dina vänner och därmed få lite roligt! För ärligt talat att gå i arbetslös långt "hemifrån" utan vänner och familj skulle driva mig till vansinne... Det behöver ju faktiskt inte vara "värre" än en vanlig svacka, en ond cirkel som måste brytas! Av erfarenhet vet jag hur vikigt det kan vara att komma iväg en vecka eller två och få lite perspektiv och distans till saker och ting.

    Lycka till!
    Kram Leone

  • Ariel The Mermaid

    Håller med Leona, åk hem en sväng! Kanske behöver du få lite distans till allt innan du kan fatta ett beslut. Du förtjänar att vara lycklig och din lycka borde vara prio ett för din fästman! Det finns en anledning till att man kallar det samliv; det innebär ett liv tillsammans och inte att två parter ska leva den ena personens liv! Åk hem, ta den tid du behöver, prata med dina föräldrar/syskon/vänner - tror du kommer att finna ett svar!
    /Ariel

  • Stjärna

    Ta dig hem!

    Jag åker ofta hem och "läker" i mina hemtrakter när livet har varit lite för tufft.

    Ta långa promenader, träffa vänner, se roliga filmer, skratta.

  • New York brud

    maste ocksa rekommendera att aka hem for att landa lite.

    Jag har haft en liknande siotuation har i NYC och ofta varit deppad och ensam. Jag langtade enormt efter familj och barndomsvanner. Jag och min man akte hem efter 1 1/2 ar borta fran alla, och jag stannade 1 vecka langre an honom och nu ar det som om allt ar vant. Jag vet att jag har min familj fastan de ar langt borta och jag fick en "realitycheck" som jag desperat behovde.

    Nar man ar ledsen och under isen ar det latt att tro att man skulle ha det battre nagon annanstans eller med nagon annan, men ar man lyclig och harmonisk i sig sjalv spelar det inte sa stor roll var man befinner sig. Du maste hitta en balans och ett leverna som ar bra for dig, men det gar att hitta langt hemifran. Forsok anda att finna svar pa hur stabil ert forhallande ar, det verkar som om du tvekar. Tvekar du pga dina egna "second thoughts" eller ar det en effekt av en mindre depression??

    Ah, det blev rorigt...Jag hoppas bara att du tanker over din dituation och forsoker reda ut vad som ar handling och effekten...
    lycka till.

  • EmmaPemma

    Jag brukar också åka hem till mina föräldrar (alltså där jag är uppvuxen) när livet känns tungt.
    Även om problem och sorger finns kvar så ger det helt klart distans till allt. Det är lättare att tänka klart och man kan få andra infallsvinklar.

    önskar dig lycka till! Kram, kram!

  • mrs.

    Hej,

    jag fick gåshud när jag läste ditt inlägg.

    Jag hoppas att du förstår att du ska flytta och det NU!!!, snart kommer inte du att finnas utan bara är.
    Om din fästman/sambo älskar dig, så funkar
    det och han flyttar efter.
    Bo för all del inte kvar där du är och inte har vänner eller trivs!!!!!!!!!!

    Att han ställt in 2 bröllop, säger inte det någonting, han tycker att du dansar efter hans mål och varför ska han då ändra sig.

    Jag vet låter som jag är dum, men nej jag ser sanningen.
    DU förlorar INTE något av att må bra, eller hur.
    Sann kärlek klara det, du ska INTE gå runt och må dåligt.
    En kärleksfull man skulle redan plockat ihop grejerna och flyttat med dig till en annan ort.

    Jag hoppas att du står på dig, jag åter upprepar:
    -älskar han dig kommer han med/efter dit där du är.

    Så få upp gnistan i DITT liv, livet är inte långt, även om det käns så.

    Har du ingen vännina som kan hjälpa dig att finna glädje, lycka osv.

    Jag önskar dig all lycka.
    Kram / mrs.

  • EmmaPemma

    två inställda bröllop - det missade jag.
    Det verkar ju väldigt märkligt.
    Jag vet ju inte hur er situation ser ut i övrigt, men i mina öron låter det inte speciellt kärleksfullt.
    Om jag var i din sits skulle jag nog ta en riktig funderare på mitt förhållande, om det verkligen är värt att kämpa för?!

    Åter en tröstekram!

  • X21

    Jag håller med de övriga, åk hem på semester! Det kan hjälpa dig att återigen bli ditt gamla jag, den som skrattar och ler. Har varit i liknande sits, där min sambo tog all kraft ur mej, där allt han gjorde var rätt och allt jag var fel, till slut fick jag be om ursäkt för att jag fanns. Åk hem och låt dig översköljas med nya perspektiv på ditt liv så kommer du med all säkerhet vara mycket klokare när du kommer tillbaka till honom.
    Ett jättestort lycka till till dig, jag hoppas att du kommer må bättre snart
    Kramar i massor!

  • Santa Fe

    Jag håller med mycket i mrs. inlägg.

    Åk hem ensam, fundera igenom din livssituation ordentligt och ta sedan ett beslut - ett livsavgörande beslut.

    Risken är annars att du till slut "ger upp" och bara fogar dig än mer och är fast för alltid. Du vet, åren går och plötsligt sitter du där bitter och undrar vart tiden försvann och varför inte livet blev mer än så här... som mrs. skrev, snart kommer du inte att finnas utan bara "är".

    Det låter onekligen som att ert förhållande är bara på din sambos villkor och på ett sätt som gör att det viktigaste är att HAN mår bra. Så ska inte ett förhållandet fungera.

    Åk hem, tänk igenom allt och kom ihåg att du är det viktigaste i ditt liv (låter klyschigt, men är så sant).
    Det viktigaste förhållandet du någonsin kommer att ha i ditt liv är förhållandet med dig själv - svik inte dig själv genom att leva ett liv som gör dig olycklig. Åk hem och försök återuppta kontakten med någon gammal god vän som du kan prata med, det skulle göra dig gott.

  • hybris

    Hej!
    Jag har själv ändat mitt liv totalt. Brukar tala om liv1 och liv2. Känner igen detta med att inte ha några vänner, att det bara är jag som ska ändra mig och så vidare. Hade många mil till min familj och gamla vänner.
    Jag gick i det i 16 år.
    Till slut tog jag ändå steget.
    Och jag ångrar inte en dag att jag bröt upp. Trots att det fick oerhört dramatiska följder.
    Lever idag med en ny man som respekterar mig för den jag är och ger mig kärlek på alla plan.
    Jag tycker också att du ska göra den där resan hem och verkligen känna efter.

    Kram!

Svar på tråden Behöver inspiration för livet. (ledsen & mkt långt)