Hjälp mig! Är förvirrad.......
Bianco, jag har nästan precis likadana erfarenheter som du (har ett 8-årigt långt förhållande bakom mig som slutade med otrohet, lögner och elakheter). Nu har jag och min "nye" pojkvän snart varit tillsammans i 8 månader och det känns jättebra.
Jag var väldigt sårad och "skadad" som jag kallade mig och träffade nog min pojkvän lite för tidigt. Men jag har varit väldigt öppen med vad som har hänt och han vet precis allt. Detta har för oss fungerat väldigt bra då han vet att jag inte har det så lätt när tankar och minnen bubblar upp. Det är faktiskt först nu han börjar tycka att exet ska falla helt i glömska, han känner att nu är det ju vi, att vi varit ihop ett tag nu. Och det har han ju rätt i, dessutom så mår jag bra till 99% nu. Men man måste låta det ta tid! 1 år är vad som är helt normalt, man sörjer ju.
Är det en stark kille du har träffat så klarar han att stötta dig. Att du jämför dem är inte så konstigt, det gjorde jag också. Men det hjälpte mig faktiskt då min pojkvän är så mycket finare människa än exet. Det hjälpte mig också att förstå vilken skit exet är och att jag förtjänar så mycket bättre!
Det där med irritation hade jag också mot min pojkvän, speciellt kläderna. Tror att man är så van vid det gamla att jag inte i början uppskattade hela personligheten hos min pojkvän. Men det gör jag nu, so what om han inte har precis de jeans JAG tycker är snygga? Vad tror du är viktigast när ni är 85, att ni kan prata och ha roligt eller att han har snyggast kläder på ålderdomshemmet?
Och så sa en kompis till mig, att kläderna, det kan man alltid fixa längre fram (han har nu iaf 1 par jättesnygga jenas)...
Lycka till!