Inlägg från: Loka |Visa alla inlägg
  • Loka

Katter som klöser på tapeter!

En fråga som absolut inte hör hemma här, men ni verkar ha erfarenhet av det mesta här inne så jag gör ett försök .

Vår kära katt är helt hopplös på att klösa på väggarna och reslutatet är naturligtvis trasiga tapeter .
    Vi har provat klöspelare (som han går stora omvägar förbi), spray (som han tydligen tycker luktar gott efter som han kelar mot det), klipper klorna (då blir det nästan ännu värre) och försökt få honom att gå ut (något han inte vill).
    VAD kan man mer prova???

Vi börjar tröttna på att praktiskt taget alla tapeter är förstörda och har planerat in att tapetsera om under semestern, men innan vill vi ju att han ska sluta.

• Svar på tråden Katter som klöser på tapeter!
  • Loka

Ja, han är lydig för övrigt (om en katt nu kan vara lydig ), väldigt lugn om jag jämför med de andra katter jag haft. Han sover, äter och gosar praktiskt taget hela dagarna. Visst får han sina spel emellanåt och far runt en sväng varje kväll, men annars är han helt noormal.

Tapeterna började han nog med när vi flyttade till ett nytt hus för ca. 2 år sedan. Det är ett gammalt hus med många olika prång och liknande och då passar han på i hörnen till prången.
    Nu när jag skriver det här kommer jag på att det alltså började när vi flyttade, men vi kan ju inte ge oss till att sälja drömhuset bara för att katten inte trivs... eller??? Det måste ju finnas något annat sätt.

• Loka

jessy, jag bugar och tackar, vilken information .

Klösbrädan är en köpt i en djuraffär, variation större med olika "våningar" och "hus" så den bör räcka till honom tycker man. Men du får gärna skriva hur man gör en egen , eftersom han ratat den vi har kanske man ska ge honom en ny som på så sätt kanske blir mer intressant.

Jag har inte provat kristallerna som du skrev om, men ska ta en sväng förbi djuraffären idag.

Sen är det tyvärr så att när vi flyttade in var tapeterna alldeles nya och det värsta är att han klöser i 4 av rummen så det är lite svårt att hinna med och passa honom, men jag ska plocka fram en blomspruta och börja uppfostra den rackaren .

Tack ännu en gång!

Svar på tråden Katter som klöser på tapeter!