• Lolita

Flytta utomlands - långt

Har du någon utbildning? Jag tror du kan söka jobb, men arbetstillstånd måste företaget fixa fram till dig. Du har bäst chanser hos ett stort företag i detta fall.

Hur länge är det tänkt att ni ska vara borta?

Jag hade verkligen välkomnat en sån chans som ni just nu eventuellt har. Jag har varit iväg i några år och jobbat i USA och stormtrivdes, men då var jag där som singel. Att komma iväg utomlands tillsammans med sin respektive är verkligen en möjlighet jag skulle tänka länge på innan jag lät den passera. Det är en upplevelse för livet och Sverige är litet - man lever bara en gång.

:)

• Lolita

Jaa, lev i nuet! Man vet aldrig vad som händer imorgon. Ta med er alla möbler över i en container - det är många som gör så. Är det en transfer som han får, så brukar till och med företag stå för den kostnaden.

Jag vet ju inte vad du arbetar med, men även om du inte kan jobba i USA, kanske du ändå kan jobba som frilans för Sverige med det du gör? Eller öppna ett eget i Sverige och jobba med något? Läser du i USA och får en examen, får du automatiskt jobbtillstånd i ett års tid och kommer man in på ett bra företag så fixar de ett "riktigt" arbetstillstånd.

Jag är lite avis på er om ni kommer iväg - skulle också vilja snart igen. :)

Svar på tråden Flytta utomlands - långt