• Gosing

Flytta utomlands - långt

Oj, det är ett stort steg det där.. Vi har nu bott tre år i USA, och som de andra trådarna redan gissade så får du inte automatiskt arbetstillstånd även om din man har det.. Synd nog.

Jag har själv studerat på distans till mitt univeristet i alla våra tre år, och lär hålla på med det i fortsättningen också. Min mans yrke är lite okonventionellt, varför det inte är möjligt för mej att studera på ett univeristet där borta. Men att bo "over there" är verkligen en ganska stor grej och det finns alltid grejer att göra om man vill.
    Olika välgörenhetsorganisationer tar gärna emot all hjälp de kan få, och det kanske inte ser helt fel ut i din CV heller, även om det inte direkt tangerar det du studerat? Om din man jobbar för ett större företag kan han kanske få in dej där, även om det är mer accepterat med hemmafruar.

Jag var i valet och kvalet när vi skulle iväg, men ångrar inte en dag att vi åkte. Nu vet vi inte hur länge vi kommer att stanna, och pga min mans jobb så har vi möjlighet att spendera långa tider i Sverige på somrarna (då jag brukar ta tillfället i akt och jobba). Men jag tror och hoppas att när vi sedan någon ggn flyttar hem för gott, kan se det som någonting som har berikat oss som människor. För allting kan inte mätas i pengar och hur långt man kommit i karriären.. Men visst, man kan inte sticka under stol med att vi är där för att förtjäna pengar som vi inte skulle kunna tjäna hemma.

Livet brukar ordna sej, och tar man inga risker så vinner man inget, heter det väl. Själv valde jag rätt när jag åkte med, men bara du kan veta vad som är rätt för dej. Hoppas det ordnar sej!

Kramar.

Svar på tråden Flytta utomlands - långt