• Tesslan28

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

Håller verkligen med!! Jag har börjat köra med svaret att vi inte ska ha barn. Jag orkar inte argumentera längre. Alla kompisar vet om att jag hatar den frågan/det tjatet så dom håller sig på mattan. Jag sa till sambon häromdagen att eftersom han förmodligen ska hålla välkomsttalet på festen kunde han väl ha en hälsning från bruden att hon slutar med pillren på 30-års dagen (om 1½år) och innan det behöver ingen fråga. Och efter födelsedagen hojtar vi om "det har tagit".

Jag tror det bästa är att helt enkelt bli hederligt förbannat och ryta i att det har folk inte med att göra (men då tror dom väl att man är gravid och hormonstinn!...).

• Tesslan28

Det är så himla skönt att jag ALDRIG har fått frågan från min egen mamma och pappa. Dom är snarare tvärt om: "Barn kommer när dom kommer". Jag är faktiskt uppväxt med en mamma som sagt till mej och brorsan att "Vad ni än gör, skaffa inte barn innan 30." Med argumenten att det är så himla mycket roligt man kan göra före - utbilda sig, resa, festa, testa olika killar/tjejer ja vad man vill. Därför har jag aldrig känt mig stressad av dom och för det är jag evigt tacksam. Dessutom har föräldrarna fullt upp med sina egna liv - resa, jobba och leva ett gott liv.

Nä, de som mest har klampat mig på fötterna och varit riktigt påträngande är arbetskamrater och farmor - ni kan få henne riktigt billigt!

Ville bara berätta om mina härliga föräldrar som vet att inte lägga extra krav på vare sig mej eller brorsan. Som ni sagt tidigare - man vet ju faktiskt inte om man kan få barn. Och dessutom har varken dom eller några andra med saken att göra.

Blä - ett ämne som jag har mycket tankar kring och blir mycket upprörd, lessen och förbannad av.

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a