• goda fen

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

Nu är jag så förbannat trött på denna fråga bara för att vi ska gifta oss. Barn är ingen beställningsvara som kommer med storken 9 mån efter bröllopet.
    Nu vill jag en gång för alla säga frasen som får dem att sluta fråga för 3:e gången!!

Mina egna förslag

" Tänk om vi fick missfall förra veckan. Kan ni inte låta oss berätta det om vi har turen"
    Barn är ingen beställningsvara"
    "Så du tror att du skulle bli först att veta det isåfall?"

Mer icke snälla tips !

• Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a
  • 2BMrsE

Har inga förslag, men är oxå trött på frågorna!!!

• blåbär

"Och hur är det med ditt sexliv då?"

• Bonnybrud

Blåbär:

hihi den var bra!

;)

• NYCsvensk

Sag att ni inte vill ha barn, da brukar folk sluta tjata efter ett tag. Att inte vilja ha barn ar oftast lite svart att deala med. Om de ar dumma nog att fraga varfor sa kan ni ju saga hur jobbiga deras barn ar, och att ni inte vill ha sadana, da bor de val halla tyst!! Om de inte har barn kan ni ju kontra med att fraga nar de skall skaffa sig nagra sjalva sa att de far smaka pa sin egen medicin!!

• Jeppson

"Nej, jag har en cysta som gör att vi har svårt att få barn".

Funkade för mig. Tyvärr är det sant... :(

• Bonnybrud

Att säga att man inte vil ha barn hjälper tyvärr inte...i alla fall inte i min familj, då får jag höra:

Men EN ska ni väl ha...och Ja men om fem år kan ni ju skaffa...

Att de inte fattar att de snarare gör mig mer anti när det gäller att skaffa barn!

Tänk om jag tjatade på dem och sa "om fem år ska du färga håret lila... eller: nej men EN lila slinga kan du väl ha" ;)

• Tesslan28

Håller verkligen med!! Jag har börjat köra med svaret att vi inte ska ha barn. Jag orkar inte argumentera längre. Alla kompisar vet om att jag hatar den frågan/det tjatet så dom håller sig på mattan. Jag sa till sambon häromdagen att eftersom han förmodligen ska hålla välkomsttalet på festen kunde han väl ha en hälsning från bruden att hon slutar med pillren på 30-års dagen (om 1½år) och innan det behöver ingen fråga. Och efter födelsedagen hojtar vi om "det har tagit".

Jag tror det bästa är att helt enkelt bli hederligt förbannat och ryta i att det har folk inte med att göra (men då tror dom väl att man är gravid och hormonstinn!...).

• Bonnybrud

Precis, blir man arg, så tror de att man försöker men att det inte går...eller att man har för mycket hormoner i gungning :)

• sinefa

Samma här, så himla trött på denna uttjatade fråga. Hade en diskussion häromdan med en bekant och jag klargjorde att vår ekonomi håller inte och därför väntar vi ett tag. Dessutom bor vi trångt och det är ännu en orsak till att vänta. Svaret jag fick var:
    "Men det där är ju bara ursäkter. Vill man skaffa barn då klarar man av det oavsett ekonomi".

Sen när är det upp till andra att bestämma om vår ekonomi håller eller inte? suck, vi VILL INTE ha barn just nu, hur svårt kan det vara att förstå det?

Jag brukar annars svara: "vi kanske inte kan få barn". Det brukar få tyst på folks tjat.

Jag har en känsla av att alla som skaffat barn ser det som det bästa de gjort och inte kan förstå att inte alla skaffar barn, men har man inga barn så är den där känsla väldigt obekant och långt borta.

• NYCsvensk

Ja det ar ju klart, glomde att Faster Berit inte kan ha fel. Har har jag bara kompisar som fragar, slakten ar ju i Sverige sa jag glomde av dem. Kan halla med om att det ar himla jobbigt nar folk ifragasatter varfor man inte vill ha barn, varfor ar det sa himla viktigt. Det dar med tal pa kalaset var en bra ide, da kanske folk fattar tillslut, fast de kan ju tro att det ar ett skamt med.

Jag har efter manga ar som nanny fatt folk att tro att jag faktiskt inte tycker om barn, (vilket ofta ar sant), men det har ju tagit minst 5 ar att fa den tanken att gro hos folk. Man maste helt enkelt bara vilja ha barn sekunden man hittar en man!!

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a