• goda fen

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

Nu är jag så förbannat trött på denna fråga bara för att vi ska gifta oss. Barn är ingen beställningsvara som kommer med storken 9 mån efter bröllopet.
    Nu vill jag en gång för alla säga frasen som får dem att sluta fråga för 3:e gången!!

Mina egna förslag

" Tänk om vi fick missfall förra veckan. Kan ni inte låta oss berätta det om vi har turen"
    Barn är ingen beställningsvara"
    "Så du tror att du skulle bli först att veta det isåfall?"

Mer icke snälla tips !

• Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a
  • Electric Lady

Folk frågar väl jämt var man bor, vad man jobbar med etc. Var man bor är den vanligaste frågan iaf här i bostadsfixerade Stockholm. Och jag får förklara vad idéhistoria är typ varje dag när folk frågar vad jag pluggar. Och "vad blir man på det?"

Vad man tycker om politik är väl en jättekontroversiell fråga? Den faller nog inte i god jord.

• Gun

Och barn var inte en kontroversiell fråga?

• Electric Lady

Så du tycker att man ska byta ut en kontroversiell fråga mot en annan? Vad har du uppnått då?

Håller med snartså.

• Gun

Men herregud, då kan väl folk vara nyfikna på var jag köpt mina skor, eller vad jag lyssnar på för musik eller om jag tänker klippa mig snart eller om jag är sugen på att pierca naveln eller vad som helst? Om nu vissa ämnen är känsliga (som politik) ska man kanske helt enkelt inte fråga om det? Och acceptera att barnfrågan är ett sådant känsligt ämne för väldigt många?

• Electric Lady

Som mitt tidigare inlägg visar så är det VÄLDIGT många ämnen som KAN vara känsliga. Jag tror vi helt enkelt får leva med det och stå ut med att få frågor som är lite obekväma för oss. Om man inte ska sluta prata helt och hållet.

• Gun

Men vi får fortfarande inte prata politik? För det är jättekontroversiellt?

• snartså

EL, precis!
    Att alltid tro att alla ska känna till och ta hänsyn till just min speciella situation, mina speciella 'ångestar' och de speciella förhållandena i mitt liv är oerhört egocentriskt.

• Electric Lady

Gun, vad har du fått det ifrån?

• Gun

EL, du skrev ju "Vad man tycker om politik är väl en jättekontroversiell fråga? Den faller nog inte i god jord."

Men du menade kanske inte att man inte skulle prata politik, bara att de man pratar med känner sig illa till mods? Och då förstår jag fortfarande inte varför man ska tjata om sådana ämnen.

• Electric Lady

Jag uppfattade det som att du nämnde ämnet politik som ett mindre kontroversiellt och privat ämne än barn. Och då påpekade jag att det är väl minst lika kontroversiellt. Så vill man välja nåt "mjukare" eller vad man ska säga så är väl politik inget bra alternativ.

Fattar du?

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a