• goda fen

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

Nu är jag så förbannat trött på denna fråga bara för att vi ska gifta oss. Barn är ingen beställningsvara som kommer med storken 9 mån efter bröllopet.
    Nu vill jag en gång för alla säga frasen som får dem att sluta fråga för 3:e gången!!

Mina egna förslag

" Tänk om vi fick missfall förra veckan. Kan ni inte låta oss berätta det om vi har turen"
    Barn är ingen beställningsvara"
    "Så du tror att du skulle bli först att veta det isåfall?"

Mer icke snälla tips !

• Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a
  • Gun

Jag förstår vad du menar.

Men för mig skulle en politisk diskussion vara mer intressant och givande än ännu ett "försvartal" om varför vi inte vill ha barn.

• Electric Lady

Men du är ju inte den enda i samtalet eller hur? Fört frågaren är kanske barn mer intressant. Vill du prata politik kan DU väl ta upp det, inte sura över att andra inte läser av dig rätt.

• Jolin aug-04

oj där slog du huvudet på spiken EL ;)

• Ellte

Men...är det inte vänner och släkt vi pratar om? Borde inte DE vara medvetna om vad som är "fel" fråga? :) Särskilt tredje, fjärde gången de ställer den ;)

• Cheri

maddisen

"Varför ska jag fråga innan de gifter sig när de inte vill ha det innan?"

Därför frågan var väl NÄR vill ni ha barn?
    Och inte "vill ni ha barn NU?" !!!

Dessutom är det en del av vad jag vänder mig emot!!! NÄR vill ni ha barn och inte OM vi vill det!

"De menar inget illa"
    Nähä, men j-ligt irriterande är de!

Varför fråga när vi vill ha barn?
    Bara för att jag vill ha barn "till jul" betyder det ju inte att vi kommer att få det! Det är helt meningslöst att fråga!!!

När vi planerar att "skaffa" barn så vill jag inte berätta det alls för att det inte är säkert att det går! Jag vill att det skall vara jag som _självmant_ och FRIVILLIGT berättar OM jag vill och NÄR jag vill!!!

Om jag inte vill berätta om vårat 6 liv för folk tycker jag inte att de skall fråga!

SPECIELLT inte om det är min CHEF! Om jag planerar barn kan det ju påverka min befodran!!! Om jag se'n inte KAN få barn så har det ju sabbat min kariär i "onödan"!

Det trådstartaren vänder sig emot är fortfarande att "folk" kopplar ihop giftemålet med att skaffa barn!

Det JAG vänder mig emot är att det ligger en värderig i frågan! Jag BORDE skaffa barn!

Och ja "maddisen", det är en STOR skillnad om du redan VET att de vill ha barn! Då är det ju bara en tidsfråga innan de börjar "försöka"!

Det är bara det att folk FÖRVÄNTAR SIG att man skall bli en baby fabrik bara för att man är gift!!!!

• maddisen

Cheri

De vill fortfarande inte skaffa barn innan äktenskapet, så därför finns det heller ingen anledning att fråga då. Dessutom frågar jag inte ut dem. Jag har frågat dem någon gång av ren nyfikenhet och de har inte visat att de tagit illa upp.
    Jag tänker inte sitta här och försvara mig.
    Okej, du gillar inte frågan, andra kanske inte bryr sig...

• branwen

När jag ledsnar på folk som frågar brukar jag säga att jag inte tycker om barn. Det brukar tysta de flesta..

(fast jag tycker ju jättemycket om barn)

• Ellte

branwen: Konstigt :D När jag säger det...och det är till stor del sant...så måste jag alltid förklaaaaara mig till bedrövelse...

• Electric Lady

Ellte, min pappa har frågat mig säkert 5 gånger om jag gillar Hoola Bandoola Band. Han borde ju VETA nu att jag inte lyssnar på dem och SLUTA ställa såna ointressanta frågor, eller hur?

Eller så försöker han bara vara lite trevlig och prata med sin dotter om något som intresserar honom och som han tror jag kan vilja prata om också.

• Ellte

Det var väl korkat av honom :D Det är väl bättre att prata om Hoola Bandoola Band från en annan vinkel än att börja med att fråga om du gillar dem? :? Eller så lyssnar han helt enkelt inte?

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a