maddisen
"Varför ska jag fråga innan de gifter sig när de inte vill ha det innan?"
Därför frågan var väl NÄR vill ni ha barn?
Och inte "vill ni ha barn NU?" !!!
Dessutom är det en del av vad jag vänder mig emot!!! NÄR vill ni ha barn och inte OM vi vill det!
"De menar inget illa"
Nähä, men j-ligt irriterande är de!
Varför fråga när vi vill ha barn?
Bara för att jag vill ha barn "till jul" betyder det ju inte att vi kommer att få det! Det är helt meningslöst att fråga!!!
När vi planerar att "skaffa" barn så vill jag inte berätta det alls för att det inte är säkert att det går! Jag vill att det skall vara jag som _självmant_ och FRIVILLIGT berättar OM jag vill och NÄR jag vill!!!
Om jag inte vill berätta om vårat 6 liv för folk tycker jag inte att de skall fråga!
SPECIELLT inte om det är min CHEF! Om jag planerar barn kan det ju påverka min befodran!!! Om jag se'n inte KAN få barn så har det ju sabbat min kariär i "onödan"!
Det trådstartaren vänder sig emot är fortfarande att "folk" kopplar ihop giftemålet med att skaffa barn!
Det JAG vänder mig emot är att det ligger en värderig i frågan! Jag BORDE skaffa barn!
Och ja "maddisen", det är en STOR skillnad om du redan VET att de vill ha barn! Då är det ju bara en tidsfråga innan de börjar "försöka"!
Det är bara det att folk FÖRVÄNTAR SIG att man skall bli en baby fabrik bara för att man är gift!!!!