• NYCsvensk

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

Sag att ni inte vill ha barn, da brukar folk sluta tjata efter ett tag. Att inte vilja ha barn ar oftast lite svart att deala med. Om de ar dumma nog att fraga varfor sa kan ni ju saga hur jobbiga deras barn ar, och att ni inte vill ha sadana, da bor de val halla tyst!! Om de inte har barn kan ni ju kontra med att fraga nar de skall skaffa sig nagra sjalva sa att de far smaka pa sin egen medicin!!

• NYCsvensk

Ja det ar ju klart, glomde att Faster Berit inte kan ha fel. Har har jag bara kompisar som fragar, slakten ar ju i Sverige sa jag glomde av dem. Kan halla med om att det ar himla jobbigt nar folk ifragasatter varfor man inte vill ha barn, varfor ar det sa himla viktigt. Det dar med tal pa kalaset var en bra ide, da kanske folk fattar tillslut, fast de kan ju tro att det ar ett skamt med.

Jag har efter manga ar som nanny fatt folk att tro att jag faktiskt inte tycker om barn, (vilket ofta ar sant), men det har ju tagit minst 5 ar att fa den tanken att gro hos folk. Man maste helt enkelt bara vilja ha barn sekunden man hittar en man!!

• NYCsvensk

Jag brukar ju alltid saga att jag skall adoptera en 25-aring nar jag ar 60 kom jag pa nu!! Fattar inte varfor jag inte kom ihag det innan??? Var val for upptagenmed att forsoka att lyssna pa Sverige -Danmark matche samtidigt som jag svarar i telefonen pa engelska!!!

Det ar den perfekta losningen, det ar inte mitt fel om han eller hon ar strulig, de kanske redan ar universitetsutbildade, plus att man kan ju faktiskt bli mormor eller farmor pa en gang om de redan har lyckats foroka sig!! Dessutom sa kan man ju hoppas pa att de inte behover bo hemma. Det finns hur maga bra anledningar som helst. Det brukar faktiskt fa folk att sluta.

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a