• Bruja

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

EmmaPemma:
    Tyvärr det svaret funkar inte för mig... Jag har två hundar och har svarat med exakt de orden flera gånger. Jag får en omedelbart "Men de där räknas inte..." Och vad jag blir förbannad av det! Har inte hittat några egna bra svar i alla fall...

• Bruja

Ni verkar ha en massa "trevliga" svar för direkta frågor, men nyligen har jag blivit uppsätt för ett annat liknande problem, nämligen de tyngsta hints någonsin i frågan om barn. Bara igår, när vi tittade på midsommarstången med blivande svärmor, gjorde hon inget annat än peka ut bebisar åt mig hela tiden. "Den där är hel ny, titta!", "Men visst är hon söt i den svenska folkdräkten, den lilla flickan?" Och min egen mamma har börjar maila mig oändliga komentarer och t.o.m. foto på sina arbetskamraters barnbarn. Det verkar vara en ni taktik, och det är sååå irriterande! Några kloka råd om hur behandla detta? Jag börjar tappa talamodet!

• Bruja

Nu kom jag på ett svar jag brukade använda; när någon frågade när skulle vi ha barn svarade jag: "Det går inte, jag är allergisk mot dem!". Det funkade tydligen bra, eftersom nu använder de hint-taktiken istället!

Hime: ingrepp skulle jag inte vilja ha, för vem vet, kanske är det sant och till slut ändrar man sig (min doktor har berättat för mig om den berömda "biologiska klockan", för att jag inte ska vara förvånad i fall det händer (ytterst tveksam, men...), och nu är jag livsrädd eftersom jag är nära 30). Men jag förstår din känsla, kanske att svara med det (sterilisering, alltså) skulle sluta frågon och hints.

Och pa prat om den biologiska klockan, har ni aldrig hört förut heller "ah, men visst ska du ändra dig så småningom"? Jag blir så arg med det! En till som behöver svar!

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a