• goda fen

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

Nu är jag så förbannat trött på denna fråga bara för att vi ska gifta oss. Barn är ingen beställningsvara som kommer med storken 9 mån efter bröllopet.
    Nu vill jag en gång för alla säga frasen som får dem att sluta fråga för 3:e gången!!

Mina egna förslag

" Tänk om vi fick missfall förra veckan. Kan ni inte låta oss berätta det om vi har turen"
    Barn är ingen beställningsvara"
    "Så du tror att du skulle bli först att veta det isåfall?"

Mer icke snälla tips !

• Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a
  • goda fen

Tusen tack för alla svar!

Blåbär, den var bäst!
    Ave Maria, tusen tack för de elaka raderna , de kommer nog tyvärr till pass de oxå...

Min fras jag nu tänker köra med blir

Vårt sexliv är underbart tack. Hur är ditt eget?

Notta. Jag återkommer när jag har en riktigt bitande fras som du kan köra med. En varm kram sänder jag så länge. Det är helt otroligt vad du fått stå ut med. Stå på dig. De som sagt så måste vara riktigt bittra.

Notta

• goda fen

Miranda

Jag har ett bra svar till din syster

"Det är väl tur att vi får den underbara äran att ha tre barn och inte du som uppenbarligen aldrig skulle klara av det"
    Elakt ja men elak fråga kräver elakt svar :D

• goda fen

Maddisen
    Har du någonsin tänkt på att barn inte är en beställningsvara och att en graviditt inte nödvändigtvis blir av eller slutar lyckligt bara för att man försöker.
    Du skriver att barn är en gåva. Förstår du vilken enorm tragedi det är då vilja ha barn och få missfall vilket inte är helt ovanligt, eller vilken psykisk påfrestning det kan vara att få frågan när man funderar och hoppas på sin egen fertilitet.
    Många par funderar på barn i samband med bröllop, varför då ta ifrån dem det underbara ögonblicket att själva få berätta en fantastisk nyhet att vänta ett barn genom nyfikna frågor?
    Dessutom har du någonsin frågat om det är ok att ställa frågan. Många är alldeles för artiga vid korkade frågor, ett ex är jag. Det är därför man vill "bitcha " bort dem så att man faktiskt kan få ha sitt underliv och privat liv ifred.
    Hoppas du tänker över detta och slutar fråga intima frågor.

• goda fen

Maddisen
    Förstå att man faktiskt vill få det det fantastiska tillfället att själv få berätta.
    Ett tips. Läs hela inläggn
    :D

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a