• maddisen

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

Varför är det så farligt när folk frågar om ni ska skaffa barn? Okej om de tjatar, men annars. Själv är jag nyfiken på när mina gifta vänner ska skaffa barn, men jag frågar ju inte för att vara elak... Ett barn är den största gåvan man kan få.

• maddisen

Cheri, Jennie med ie

Därför att jag känner mina vänner och vet attd einte vill skaffa barn innan äktenskapet, så då fanns det heller ingen anledning att fråga innan!
    Dessutom respekterar jag alla som inte vill ha barn, eller kan få barn, men jag har pratat med dessa vänner innan och jag vet att de vill ha barn.
    Med att ett barn är den största gåvan man kan få, menar jag till alla som har fött barn eller planerat att skaffa barn.

Electric Lady
    Undrar också varför det blir en sådan elak ton för att man ställer en fråga. Dte är ju inget elakt menat...

• maddisen

Cheri

Varför ska jag fråga innan de gifter sig när de inte vill ha det innan?

goda fen

Det är klart att det är en tragedi att inte kunna få barn eller få missfall, det förstår väl jag oxå! Jag förklarade ju att det är den största gåvan man kan få, om man redan har fått barn. Det säger ju alla föräldrar, det är ett mirakel!

Dessutom frågar jag inte hela tiden, jag har frågat mina gifta vänner en gång och de har svarat en gång. Sedan spekulerar jag och vännerna när de ska få barn. Det är som sagt inget elakt i det. Kan de inte få barn är det självklart en enorm tragedi! Att de vill ha det, vet jag nämligen.
    Att föräldrar tjatar på sina vuxna barn när det är dags kan jag förstå. De älskar ju oftast att få barnbarn!

Sedan finns de dem som inte vill ha barn och det är såklart inget måste och skaffa det då heller!

Förstå att man inte frågar för att vara elak!

• maddisen

Vilka grammatiska fel jag gjorde på sista meningen, störande att se!

Ellte

Det förstår jag verkligen, men kom ihåg att de inte frågar för att vara elaka... Vet att jag tjatar, emn det är faktiskt så! Får man ju hoppas...

Jennie med ie

Jo, det är sant, men man är ju så nyfiken ;)
    Jag frågar som sagt inte mer än en gång, kan ju även bero på att jag inte träffar dem så ofta... Vet inte om jag skulle vara den tjatiga typen annars.

• maddisen

Cheri

De vill fortfarande inte skaffa barn innan äktenskapet, så därför finns det heller ingen anledning att fråga då. Dessutom frågar jag inte ut dem. Jag har frågat dem någon gång av ren nyfikenhet och de har inte visat att de tagit illa upp.
    Jag tänker inte sitta här och försvara mig.
    Okej, du gillar inte frågan, andra kanske inte bryr sig...

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a