• Tolin

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

Är också ruggigt trött på alla barnfrågor. Det är delvis okej från familj och nära vänner, men när arbetskamraterna börjar fråga blir jag så trött. Häromdagen drack jag varm choklad, i stället för min vanliga kopp kaffe, till frukosten på jobbet. Då var det direkt en som frågade om jag var gravid. Är väldigt dålig på att ljuga och om någon skulle fråga så om jag var gravid skulle en blind höna kunna se att jag ljög om jag sade nej. Ingen nyhet man vill släppa för arbetskamraterna innan man ens berättat för familjen... Till saken hör att jag är ensam tjej med sju killar och det är verkligen inget jag har lust att diskutera med dem. Jag röt ifrån ordentligt att de fick sluta tjata om det, så nu hoppas jag att de kan låta bli att spekulera högt.

Det är väl bara att vänja sig antar jag... Lär ju inte bli bättre efter bröllopet.

• Tolin

Det är klart att man inte kan kräva att människor ska prata om det man själv intresserad av hela tiden.

Tycker dock att det finns en del saker som är privata och som man inte frågar människor man inte känner väl om. Jag tycker uppriktigt sagt inte att mina kollegor har med att göra om jag är gravid eller inte. När den dagen kommer har jag varken lust att sitta och ljuga dem rakt upp i ansiktet eller tala om att jag är gravid innan jag känner mig redo. (Rent hypotetiskt alltså, är inte gravid)

Förstår du inte det EL? Tycker du att det är helt okej?

• Tolin

Håller definitivt med Ellte.

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a