• Cheri

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

Svara: om 17 månader, fyra dagar och 8 timmar och om det inte kommer ett då så -aldrig!

Det gör jag, det brukar få folk att hajja till och tänka efter lite (var det ett skämt eller menade hon...)

• Cheri

Varför inte svara:

Jag är streriliserad!

även om det inte är sant? Jag kör med:
    intressant fråga, ställ den till någon annan!

Om jag råkar ut för "Hint metoden":
    Det är så skönt att andra skaffar barn så slipper jag!

Det är effektivt.

• Cheri

Frågan är bara varför du frågar dina GIFTA vänner?

Du skrev inte ALLA vänner!

Det trådstartaren stör sig på är att folk (du) tror att man vill ha barn bara för att man gifter sig! Att det liksom hör ihop på något sätt.

Det gör det inte! Man kan älska varandra gränslöst och vara gifta utan att vilja ha barn.

Folk frågade inte INNAN vigseln....

• Cheri

maddisen:

Det som stör folk är att det känns som att man BORDE skaffa barn bara för att man är gift!

Det som gör att många blir irriterade och ger snäsiga svar tror jag är för att frågan kommer med en värderig. "Ni borde"

Speciellt fel känns det om det är din chef som frågar!!! Då känns det absolut som man vill svara "skit i det du så lever du längre!" (villket man naturligtvis inte gör):(

Bara för att de inte vill ha barn innan de gifter sig hindrar väl inte dig från att fråga med INNAN de gifter sig?!? Då kan de ju svara "när jag är gift!" Det är när de är gifta som det känns stressande att folk frågar (tycker jag).

• Cheri

maddisen

"Varför ska jag fråga innan de gifter sig när de inte vill ha det innan?"

Därför frågan var väl NÄR vill ni ha barn?
    Och inte "vill ni ha barn NU?" !!!

Dessutom är det en del av vad jag vänder mig emot!!! NÄR vill ni ha barn och inte OM vi vill det!

"De menar inget illa"
    Nähä, men j-ligt irriterande är de!

Varför fråga när vi vill ha barn?
    Bara för att jag vill ha barn "till jul" betyder det ju inte att vi kommer att få det! Det är helt meningslöst att fråga!!!

När vi planerar att "skaffa" barn så vill jag inte berätta det alls för att det inte är säkert att det går! Jag vill att det skall vara jag som _självmant_ och FRIVILLIGT berättar OM jag vill och NÄR jag vill!!!

Om jag inte vill berätta om vårat 6 liv för folk tycker jag inte att de skall fråga!

SPECIELLT inte om det är min CHEF! Om jag planerar barn kan det ju påverka min befodran!!! Om jag se'n inte KAN få barn så har det ju sabbat min kariär i "onödan"!

Det trådstartaren vänder sig emot är fortfarande att "folk" kopplar ihop giftemålet med att skaffa barn!

Det JAG vänder mig emot är att det ligger en värderig i frågan! Jag BORDE skaffa barn!

Och ja "maddisen", det är en STOR skillnad om du redan VET att de vill ha barn! Då är det ju bara en tidsfråga innan de börjar "försöka"!

Det är bara det att folk FÖRVÄNTAR SIG att man skall bli en baby fabrik bara för att man är gift!!!!

• Meddelande borttaget
  • Cheri

sinefa
    "Själva frågan i sig är egentligen inte fel att fråga, men det är det att den är så otroligt laddad med förväntningar, önskningar och mycket annat."

Precis! Man känner sig ju spetälk om man inte vill ha barn!

• Cheri

mapa

Problem med att bli gravid eller att man får upprepade missfall tror jag är _betydligt_ vanligare och känsligare än att syskon går bort.

Jag är glad att du inte har några problem med frågan men visst förstår du väl att det är många som är -fättfärdigt- besvärade av den?!?

• Cheri

Dessutom tycker inte jag att det är att nedvärdera sin partner att säga att han är som ett barn! Det är kul och sagt med kärlek, det skall tas med en nypa salt!

Det tror jag att det är många som gör. Skojar om sina män menar jag.

• Cheri

För att det är tradigt att svara likadant hela tiden (de är ju många olika som frågar), det kan vara kul att variera sig ;) eller så känns det bättre att skämta bort det än att visa hur ledsen man blir?!?

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a