• Hime

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

Jag har ALDRIG i hela mitt (24-åriga) liv velat ha barn. Och då menar jag verkligen aldrig. När jag var 10 år bestämde jag mig för att sterilisera mig (detta beslut har inte ändrats).

När jag blev ihop med min nuvarande, blev vi tillfrågade "Så när är det dags för er, då?".
    "Aldrig!" svarade jag, vilket ledde till högljudda protester från samtliga i det rummet (min pojkvän undantaget). Notera att jag då var 22 år, arbetslös, bodde kvar hos mina föräldrar när jag inte var hos min pojkvän (som bor i en liten etta med två katter jag är allergisk mot).
    Hur funtad är man när man ställer en sådan fråga till en tjej i en sådan instabil situation??????
    Hur funtad är man som ställer en sådan fråga öht?

Det har kommit många bra och elaka förslag till svar på tal här och det är väl inte så mycket för mig att tillägga. Bara denna rant från en tjej som också är trött på dessa dumma frågor. ;)

• Hime

Bruja: Det är just sådant jag är livrädd för. Min killes syster får barn i slutet av juli. Ser jag fram emot det? Knappast, för jag vet vad det kommer att innebära. En massa hintar och fler dumma frågor. Det är sådant som får mig att bli alltmer motiverad till ett ingrepp...

• Hime

Jag kom på världens svar på tal häromdagen.
    Peka på er partner och säg "Nä, vadå? Barn? Det har jag ju redan och han är tillräcklig!"

• Hime

mapa: Ett klassiskt exempel på hur olika man kan uppfatta texter som saknar smileys. Det var absolut inte på tal om att nedvärdera sin partner! Skall jag kanske lägga till raden "... med glimten i ögat" till min tidigare text? Det borde iaf reda ut vissa missförstånd... ^^

• Hime

Huruvida vissa vill ha barn eller inte, börjar kännas ganska uttjatat. Trådstartaren ville ha tips på hur man kunde avfärda jobbiga frågor, men nu har det här blivit mer som en moraljakt. Nog för att det är en intressant debatt, men är det inte tillräckligt nu?

Om ingen mer har något att säga som är mer relevant med trådstarten, anser iaf jag att den här tråden kan stängas och ny tråd må startas för vidare diskussioner.

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a