Inlägg från: Citronella |Visa alla inlägg
  • Citronella

Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a

Måste säga att jag tycker Mapa har vettiga åsikter i det här. Själv har jag haft flera missfall OCH varit ofrivilligt barnlös efter det men även när jag var mitt uppe i det, så insåg jag att frågor om barn ställdes av medmänskligt intresse. Jag har själv ställt- och ställer fortfarande- såna frågor till andra.
    Blir man besvärad av frågorna så får man väl säga som det är- att man föredrar att inte om prata om det eftersom man tycker det är personligt.
    Eller om någon tjatar om det; säg bara att *vi får se hur det blir och jag vore tacksam om du inte frågade om det mer/så ofta etc*

Till Cheri; jag vet faktiskt ingen som skulle *skoja* om sin partner på det sätt du gjorde...

• Citronella

Jag fattar fortfarande inte varför man ska svara tyket/ironiserande/småelakt på folks vänligt intresserade frågor som ovan...?

Fast, om man svarar som ovan OCH med ett leende, då kanske den som ställer frågan faktiskt förstår att *ok, jag frågade men personen vill inte prata om det*... och då är det väl ok...

Sinefa, förklara gärna vad du menar med *deterministiska* så att fler hänger med

Svar på tråden Svar på frågan "när ska ni skaffa barn" trött på a