Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Nu har jag fått nog!

Prova er fram tycker jag. Alla godkända kondomer på marknaden är bra vad gäller säkerhet, sen är det olika vilka man själv gillar bäst. Gå in på rfsu:s hemsida och kolla och läs om kondomer, jag tror där bl a står vilka som har störst resp minst omkrets osv..

Själv vägrar jag mer hormoner, trivs inte med kondom och använder pessar. Funkar utmärkt för oss.

Lycka till!

• Jennie med ie

Risken att kondomen spricker och leder til graviditet ifall man hanterar den rätt är betydligt mindre än att ett avbrutet s*mlag får oönskade följder. Vore en graviditet inte en katastrof utan barnet blir välkommet ändå kan brandmansvarianten vara helt OK, men är det av stor vikt att inte bli gravid är det inte nån bra metod.

• Jennie med ie

Valkyria, det finns INGET p-medel som är 100% säkert. Men kondom, rätt använd, är ett av de med allra högst säkerhet. Vore det fullkomlig katastrof att bli gravid kan avhållsamhet från v*ginala s*mlag, det enda som är 100% säkert, vara det bästa alternativet. Inte det roligaste kanske, men i alla fall säkert ,)

• Jennie med ie

"Pessar sägs vara mest för de som har sex sälan". Vad grundas det på?

Nej, avhållsamhet är en 100% säker metod, mot graviditet alltså, om man följer den såklart *s* Men det gäller ju alla p-metoderm, att man ska följa den..

• Jennie med ie

Är det mindre krångligt om man har sex sällan än om man har det ofta? ;)
    Många BM och andra är mycket negativa till pessar utan att själva ha provat. Det är så krångligt, det är så svårt, det tar bort möjligheten till spontan sex.. sånt får man läsa/höra lite varstanns. I flesta fall från de som inte provat. Har man problem att hitta en p-metod som passar så tycker jag man ska ge pessaret en chans.. Vem vet, man kan bli positivt överraskad! Som jag t ex ;) Jag håller inte med om det negativa rykte pessaret fått.

• Jennie med ie

Har man sex sällan är det väl ännu mer viktigt att få ut max av det? *s* Så då borde krångliga p-metoder vara MINDRE rekommenderbart för de som har sex sällan? ,)

• Jennie med ie

För mig är kvalitet viktigare än kvantitet ;0) Även om jag såklart föredrar en kombination.

• Jennie med ie

Ellte, absolut ger övning färdighet. Första gången jag skulle sätta in pessaret så inte gick det som en dans inte *s* Men ganska snart fick jag till snitsen och sedan länge går det snabbt och smidigt.

• Jennie med ie

Stämmer, men det känns inte och det hindrar en inte från att sova, jobba, motionera, kolla på TV eller vad man än ska göra.

Som sagt, har man svårt att hitta en passande p-metod tycker jag man ska ge pessaret en chans och inte döma ut det förrän man provat. Vi är många som trivs med det. Har man däremot redan enp-metod man trivs med, ja då är ju saken klar ,)

• Jennie med ie

*skratt* Ja givetvis kan det finnas orsaker till att enskilda personer inte passar för vissa p-medel, vad det än är för p-medel. Men här talar jag inte om DIG Electric Lady utan helt allmämt. Och slutar härmed diskutera saken med dig, det ger inget..

• Jennie med ie

Jag menar att man inte ska låta bli att prova för att andra säger att det är krångligt och att det förhindrar spontansex osv utan skaffa sig en egen uppfattning om det. Jag tror att du mycket väl fattar att jag inte menar att 100% tvunget SKA testa pessar även om det finns medicinska anledningar till att man inte bör göra det. Jag är trött på gnabbandet med dig... får väl börja ignorera dig igen.

• Jennie med ie

Cheri, ett karriärbyte är inte aktuellt för tillfället ;)
    Lycka till!

Svar på tråden Nu har jag fått nog!