Nu har jag fått nog!
Ja, bättre.
Har man inte upplevt något bättre än vaginalpenetrering har man inte upplevt tillräckligt mycket.
Ja, bättre.
Har man inte upplevt något bättre än vaginalpenetrering har man inte upplevt tillräckligt mycket.
Men herregud. Hur dålig fantasi HAR ni?!?
Vem har snackat om att "ge upp" det?
Jag talar om att det inte behöver vara i fokus eller ens vara med alla gånger. (Och att ordet "förspel" bör raderas ur svensk vokabulär)
Och så menar jag att om man inte funnit saker som är ännu trevligare, då har man inte försökt tillräckligt. För det finns det! För samtliga parter inblandade.
Ja, det menar jag Drama Queen.
Det gäller antagligen inte alla, men garanterat de flesta. Och jag klankar inte ner på någon. Det är ni som attackerar mig för att jag föreslår att man kan satsa på annat som man faktiskt inte behöver kondom i graviditetspreventivt syfte.
Det är ett faktum att tjejer faktiskt bara har känsel i slidmynningen, i botten och i g-punktsområdet. Däremellan är det känselfritt.
Och jag tänker INTE tala om vad man kan göra mer - av samma anledning. Vi är alla olika.
Men jag törs säga med stor säkerhet att de flesta har mycket kvar att pröva på - och bli förvånade över.
Och jo, jag tror faktiskt att jag är betydligt mer "erfaren" än de flesta här, om vi talar om experimenterande. Faktiskt.
Men nu var det väl ändå inte bara dig jag svarade DramaQueen?
Jag svarade faktiskt trådstartaren från början. Det är ju du som är enkelspårig och tror att det inte går att hitta på bättre saker för henne. JAG tror det, eftersom det gäller de flesta. Statistiskt är det så.(Undersökningar, du vet)
Om du gillar penetrering bäst så är det väl så. Vadan upprördheten?
Nu har jag läst tråden och ser att jag låter rätt benhård. Det var inte meningen.
Det jag menade vara att de allra flesta kan hitta på roligare saker än penetrering. Inte alla, men de flesta. Och att behöva använda kondom alltid, kan vara en bra inkörsport till att pröva lite mer. Eftersom man kanske inte alltid vill leka med dem. Dyrt ärt det också.
"Rätt benhård"
det kan man väl inte säga?!
Jag tycker samma saker, men insåg att jag uttryckt mig klumpigt.
Trådar brukar ofta bli något annat än vad man tänkt på när man skriver dem. Det är bara att räkna med.
Men, men...
Kondomer. Vilka som är bra och inte beror helt på vem man är. Själv gillar jag inte sådana med smak. *ish*
Glidmedelsbehandlade (äv spermiedödande på vissa) är bra om man inte ska idka oralsex. Det blir lätt lite släbbigt och "knastrigt" i munnen. Är man latexallergiker, så finns de latexfria kondomer i handeln. Durex Avanti är en av dem.
Extra glidmedel är en enorm fördel vid kondomanvändning också, eftersom mannens lubrikation hamnar innanför. Det finns vattenbaserat och silikonbaserat. Silikonbaserat är bäst, tycker jag, eftersom det inte blir kallt och är väldigt drygt. Däremot ger det fläckar på kläder som inte alltid går bort. (och får man det på golvet blir det snorhalt!)
Sedan finns det, som sagt, så mycket annat man kan göra, som inte är barnalstrande.
Oralsex, analsex, bondage, s/m, leksaker, fingrar, rimming, fisting...
you name it...