Hårig eller inte?
EmmaPemma:
Precis! Fattar folk vilka risker de tar, egentligen? :D
EmmaPemma:
Precis! Fattar folk vilka risker de tar, egentligen? :D
EmmaPemma: Har inte testat överläppen, men min mamma berättade om när hon var inne på någon skönhetssalong i Italien för en massa år sedan. I stolen bredvid satt en tjej som just vaxade överläppen. När vaxet drogs bort satt tjejen nästan bokstavligen i taket, det såg tydligen riktigt läskigt ut...
Carin J ---> Håller helt med dig. Jag förstår inte varför man ska "tvingas" raka bort det som är naturligt bara för att någon fått för sig att det skulle vara äckligt. Då skulle man väl logiskt sett behöva raka av sig håret på huvudet också, speciellt så här på sommaren när mitt ganska tjocka hår blir varmt och svettigt. Jag tycker inte att håret på mina ben eller i mitt underliv är äckligare än det jag har på huvudet.
Och det ligger något i det där med att renrakade underliv för tankarna till små barn. Jag tycker att det är lite läskigt när man tänker på att en renrakad kvinna är lika hårlös som ett litet barn. Är det så att en rakad kropp ger ett med oskyldigt och ofarligt intryck, den som är mest lik ett barn är mest intressant för männen?
Charlize ---> Varför det? Är könshåret mindre naturligt än det du har på skallen? Man blir ju faktiskt svettig i hårbotten och det fastnar en massa jox i håret, är inte det minst lika "äckligt" i så fall?
Charlize ---> Ja, till att börja med tillåter jag inte att någon slickar mig mellan benen överhuvudtaget, och skulle det komma på fråga skulle han få finna sig i lite hår. Det finns saker folk har i munnen som jag inte vill ha i underlivet.
Det där med hår på huvudet skrev jag mest för att sätta det hela i lite perspektiv, ibland måste det till lite absurda jämförelser för att folk ska tänka till.