• Carin J

Hårig eller inte?

Suck och stön! Är det ingen av er som "tar bort allt" som funderat på om det kan vara så att könshåret faktiskt fyller en funktion? Faktum är att lite lurv gör det en smula luftigare i trosorna. Och att det inte blir alltför instängt i trosorna är A och O om man vill undvika otäcka svampinfektioner.

Och en annan fråga till er som "tar bort allt" - känner ni det inte som om era partners måste lida av pedofili om de tänder på ett helt hårlöst underliv? Jag skulle aldrig kunna respektera en man som föredrog ett rakat underliv framför ett naturligt.

• Carin J

Hej, Charlize!

Jag har verkligen ingenting emot män i allmänhet för att jag tycker att det är förkastligt att renraka sitt underliv.

Och jag skrev inte att män som gillar rakade underliv ÄR pedofiler, men jag anser att något, osagt vad, är galet när kroppsbehåring har blivit något äckligt eller, som Fluffigt Får skrev, något "allmänt ofräscht". I ärlighetens namn är det, enligt mig, lika illa när kvinnor "för sin egen skull" rakar sig som när män uppmuntrar rakandet.

Och för att reda ut eventuella missförstånd: det är inte ansandet i bikinilinjen eller lite föriktigt friserande jag vänder mig emot, utan renrakandet av hela könet.

Rakade blygdläppar, silikonbröst, fettsugning och hetsbantning är egentligen samma sak. Jag tycker att det är vedervärdigt att kvinnor idag inte kan känna sig kvinnliga, sexiga och fräscha utan all denna SKIT som prackas på oss.

Och nej, Charlize, jag är inte på något sätt ute efter att provocera för provokationens skull. Men en diskussion med fler perspektiv skulle vara upplyftande. Vart tog alla kvinnor som kan tänka själva och som vågar och orkar stå upp för sig själva vägen?

• Carin J

Hej alla debattörer!

Upplyftande att läsa att det finns fler på BT som ifrågasätter de ojektifierande ideal som kvinnor idag förutsätts vilja uppnå!

Om vi tjejer ska lyfta tuttar och suga magar efter några år och några barn så borde väl männen se till att förstora sina snoppar också. Jo, mannens kön krymper med åren, i takt med att testosteronhalten med åldern sjunker. Även männens muskelmassan minskar, men som tur är finns implantat för armar och ben som ger intrycket av välpumpade muskler.

Ja, denna kommentar är ämnad att provocera. Om man med provokation menar att inhoppet får folk att fundera.

När blev plast sexigt, förresten? Tuttar som inte skumpar när man hoppar?

Klitoris växer - i takt med att balansen mellan östrogen och manligt könshormon i kvinnans kropp förändras när östrogenproduktionen minskar.

Emma Pemma, jag är helt inne på din linje att porrindustrins förkärlek för rakade kvinnokön är en av de mer avgörande orsakerna till varför vissa kvinnor och män tycker att hårlösa blygdläppar är sexigt. Och den kvinnobild som porrindustrin förmedlar är förkastlig.

Svar på tråden Hårig eller inte?