• Charlize

Hårig eller inte?

Jag är så gott som alltid mer eller mindre rakad... Ibland låter jag det växa igen lite eftersom jag lätt blir irriterad om jag rakar för ofta.
    Sparar oftast en liten tofs eller sträng, men ibland åker rubbet!
    vet ju att min man älskar när jag är rakad, precis som att jag gillar när han ansar sig... :)

Jag använder oftast hyvel, men ibland även hårborttagningscreme, fetersom det håler lite längre och håren som växer ut blir mjukare.

Jag tycker att det känns fräschare, lättare att hålla rent coh inte alls lika svettigt och unket som det är med hår... Men det är ju vad jag tycker...

• Charlize

Carin J:

Snälla du... Var inte det där med att de män som gillar rakade kön är pedofiler lite att ta i....?
    Antingen är du bara ute efter att provocera, eller så har du något emot män över huvud taget.
    Säg att du träffar en kille, ni har sex och han ger dig oral stimumans. Du är inte rakad, men han säger inget den där första gången... och inte de följande heller... Du blir jättekär... Han också... Det här är nog Mr Right...
    Men så när ni varit ihop ett tag säger han att han skulle vilja att du rakar bort håret på musen... Han tycker att det är läckert utan hår, och gillar inte att få hår i munnen (fast i början ville han väl inte säga något). Skulle du genast tappa respekten för honom, se honom som pedofil, och göra slut då?
    Bara en liten undran.....?

Min man har INGA pedofil-tendenser iaf fast han älskar att jag rakar mej.
    Vi får väl hoppas att det inte bara är håret som skiljer ett barns kön från en vuxen kvinnas....

• Charlize

Carin J:

BT är fullt av kvinnor som kan tänka själva och stå upp för sig själva. och det har ju inget med hur håriga de är att göra.
    Varför ska ni förutsätta att de som väljer att raka sig där nere inte har valt det själva utan blivit "tvingade" till det?

Gealach:
    Kul för dig att du gilar ditt könshår... Men att dra paralleller till att man i så fall skulle raka av håret även på huvudet är väl att överdriva lite va?

EmmaPemma:
    Finns det bara ett ideal som är "rätt" alltid? Alla människor är ju olika, har olika preferenser och olika ideal, och tur är väl det...!
    Brukar ni titta på p*rrfilm förresten? Och hur ser tjejerna ut där? Oftast är de ju rakade, eller hur? Ligger din kille där och tänder inte alls på filmen då, eller gör han det? Och hur är det då med din respekt för honom....? Fast ni kanske bara tittar på 70-talsp*rrisar...... ;)
    Jag skulle för övrigt inte bli lessen om min man skulle påpeka om några år att jag kanske lagt på mig lite, eller om han skulle föreslå att jag lade in silikonimplantat (om brösten skulle "försvinna" efter några barn). Han skulle ju aldrig tvinga mej till nånting, men eftersom jag aldrig vill bli en sån som "förfaller" helt och slutar bry mig om mitt utseende bara för att jag är gift, så skulle jag uppskatta att han är ärlig mot mig.
    Och det gäller ju inte bara utseendet, utan om något annat förändrats i förhållandet också. Då är vi överens om att prata om det och hitta en lösning innan problemet blir för stort för att klara av.

• Charlize

Geolach:
    Kanske det... Min man brukar ju inte slicka mig i hårbotten på huvet iofs... :)
    Jag har ju aldrig kallat könshår för onaturligt. Jag vet inte vad du har för hår på huvet.... men JAG tycker att det mellan benen har en tendens att bli ofräschare (svettigt, luktar.. etc) än det jag har på huvet.
    Och det finns ju de som väljer att raka huvet också... Vad säger du till dem då? Vad är det för fel på dem?

• Charlize

Emmapemma:
    Det är väl inte självklart att man själv ser förändringen med en gång... man kan ju liksom bli lite blind för hur man själv ser ut, och kanske ser skillnaden först när man ser kort från förr och nu...
    Oförskämt eller inte, jag föredrar nog att någon säger något direkt till mig istället för att jag får höra på omvägar vad folk tycker.
    klart att det kan såra, men inte så mycket som tanken att de går runt och pratar illa om mig när jag inte är med.... Förstår du hur jag menar?

Vad gäller ideal, så är det nog inget som man någonsin kan komma ifrån. Vissa gillar smala tjejer 8eller killar), vissa gillar dem lite runda, eller blonda, eller mörkhåriga. Det är ju det som gör det så spänande... Annars hade väl världen sett ut som i "Stepford wives"....

Svar på tråden Hårig eller inte?