Hårig eller inte?
rakar bikinilinje och ansar även lite med sax.
håller med "l i s a" angående venus-rakhyveln - den är kanon!
rakar bikinilinje och ansar även lite med sax.
håller med "l i s a" angående venus-rakhyveln - den är kanon!
Min sambo gillar hårbollar
CareBear:
ja, så länge man tycker lika är det inga problem .
Tyckte Ei saa peitääs inlägg var lite roligt! .
Tror nog att det beror lite på hur kraftig hårväxt man har - om jag hade jätte mkt skulle jag ta bort mer än vad jag "behöver" göra nu.
Blir lite förvånad över att så många tycker det är äckligt med hår .
Jag tycker att det ser äckligt ut att raka bort allt - då ser man ju ut som ett barn. Skulle bli lite skrämd faktiskt om min partner tände på ngt sådant.
Men det är ju som jag tänker, och jag menar inte att killar som tänder på rakade kön automatiskt tänder på barn (så hoppas verkligen inte att ngn missuppfattar mig nu).
Angående orals*x förstår jag inte riktigt heller vad som är problemet. Om man ansar så det inte är en hel skog kvar så är ju inte risken att han skall behöva få massa hår i munnen så stor heller.
gryning:
skrattar stort när jag läser ditt inlägg . I den här galna världen skulle jag inte bli förvånad om det blir "inne" att reducera allt saliv från munnen .
Det är självklart bra att vi är olika, tur bara att min partner älskar att jag har "lagom" med hår kvar.
Skogstoka:
är det alltså ett sådant där fast deo-stick du använder?
Skogstoka:
tack för tipset, jag skall testa det .
Nej, att vaxa allt därnere låter alldeles för farligt. Om jag absolut skulle vilja ta bort det så skulle det få bli med rakhyvel (men det lär ju inte hända ).
miff:
nej, precis så känner jag med! man är ju rädd att "knappen" skall åka med i farten .
Gealach:
nej, det kan de inte göra!
Det borde finnas varningstexter .
Hur gör ni som vaxar alltihopa? Går ni till en salong? (det måste ju isf kännas väldigt pinsamt).
Appropå ngt helt annat; är det ngn som har testat att vaxa överläppen (det är väl så det heter när man tar bort "mustachen"). Erfarenheter är välkomna!!!!
Det här med att killen inte vill få hår i munnen kan jag köpa (det kanske är så för en del, själv har jag inte hår inuti - så får min partner blir det aldrig ett problem ).
Men det här med att en kille tänder på ett rakat kön tror jag inte är "naturligt". Jag tror inte att en kille som säger sig "tända" på det är pedofil - däremot så tror jag att både tjejer och killar har en mkt snedvriden syn vad gäller ideal.
Om min partner helt plötsligt skulle "be mig" att raka mitt kön skulle jag inte se honom som pedofil (och jag skulle inte tappa all respekt för honom). MEN, en del av respekten skulle vara försvunnen och jag skulle helt klart undra varför jag inte duger som jag är. Det är ju nästan samma sak som att han skulle "be mig" att skaffa silikon, banta bort några kilon eller liknande - skulle faktiskt bli riktigt ledsen .
Ei saa peitää:
jag förstår inte hur känseln skulle kunna bli bättre av att raka bort könshåret? Jag har inget hår där min partner stimulerar mig (så då kan det ju knappast göra ngn skillnad ).
För att förtydliga så stimulerar han mig på kl*toris och precis runtomkring (och där tror jag inte att speciellt många tjejer har ngt hår).
Dea:
ja, vem vill se ren och kysk ut när man har orals*x??
Ei saa peitää:
jo, då kan jag förstå att det kan underlätta om du tar bort lite.
Sorry, utgick ifrån att alla såg ut som jag (som vanligt rätt dumt att göra det ).
Då får jag väl ändra min ståndpunkt lite. Jag har full förståelse för att tjejer med hår inuti tar bort det, men i övriga fall så har jag svårt att se ngn mening med det. .
Charlize:
självklart har alla människor olika ideal - men det är viktigt att ifrågasätta VARFÖR människor har dessa ideal.
Att rakade kön förekommer i porrfilmer tror jag bidrar till att tjejer börjar raka sina kön. Och porrindustrin är då inget jag kan ställa mig bakom och säga att jag stöttar. Jag är emot i princip allt som har med porr att göra. Jag och min partner tittar inte på porr - och han tänder inte på rakade kön (han tycker att det är som att titta på en liten flicka). Så jag har full respekt för min partner . Och som jag sagt tidigare så förlorar jag inte ALL respekt iom att en kille gillar rakade kön - men delar av respekten går förlorad (men det är ju mkt här i livet som gör att man kan tappa respekten för en kille eller en tjej).
Vi får väl konstatera att vi har rätt olika syn på vad frihet/tvång för kvinnor är. Jag förstår mkt väl att killar inte ställer sig med pistol och tvingar sina tjejer att raka könen - däremot är "tjat" eller ifrågasättande av den kvinnliga kroppen ett indirekt tvång (i mina öron).
Huruvida du eventuellt "förfaller" efter att du skaffat barn är väl inget han kommer att behöva påpeka för att du själv skall upptäcka det??? Du har ju egna ögon att se med! Att dessutom andra påtalar det är ju bara oförskämt....
Charlize:
om dina vänner/bekanta skulle tala illa om dig bakom ryggen för att du blev större, fick mindre bröst eller ngt liknande så undrar jag vad du har för bekantskapskrets??
Människor som talar illa om andra pga utseende är inte ngt att ha tycker jag. Att man däremot tycker om olika utseenden är ju en helt annan sak - oavsett hur man ser ut så kan inte alla tycka att man är snygg (det är ju precis som med personkemi, man kan inte gilla alla).
Det kanske blir "inne" att slicka sin partner på huvudet . Då får alla börja raka av sig håret på huvudet *fniss*.
*Blomman*:
Jag har aldrig sett en kvinna utan bröst?!
Förutom de som tvingats ta bort dem pga cancer, men då brukar man ju ersätta med inlägg eller plastikkirurgi.
*Blomman*:
jag ser sällan kvinnor som är helt platta - oftast finns det lite grann. Jag tycker iaf inte att småbröst är jämförbart med ett rakat kön.
sinefa: Ja precis .
Jag tror faktiskt att man bör hålla isär begreppen "rakat kön" och "små bröst" i det här fallet. Tycker tyvärr att den här diskussionen har urartat till ngt irrelevant just nu.
Att raka sitt kön kan faktiskt liknas vid att "återgå" till barnstadiet igen. En kille som tänder på detta är naturligtvis INTE pedofil automatiskt. Och vad jag kan se av tidigare diskussion så är det ingen som har påstått det heller. Vi är några stycken som har ifrågasatt om det är riktigt "normalt" att killar tänder på rakade kön. Personligen så tror jag att en del "tänder" (eller tror att man skall tända på det) just för att man ser det i porrfilmer och liknande - vilket ger en skev bild av vad som är sunt (enligt min mening iaf). Därför ifrågasätter jag män som tänder på rakade kön - jag påstår INTE att de ÄR pedofiler. Men automatiskt går mina tankar till ett barn när jag ser ett rakat kön - tyvärr.
Huruvida en tjej har platta bröst eller inte är ju inget som tjejen (eller killen) kan göra ngt åt. Och som jag tidigare sagt så ser jag i princip aldrig helt platta tjejer utan det handlar om mycket små bröst. Det kan man ju snarare jämföra med att en del tjejer har väldigt lite hår "där nere" av sig själv.
busiga_mamman:
vem är det som säger att killar som tänder på helrakade kön är pedofiler?
busiga_mamman:
förstår inte varför du behöver bli oförskämd - det framgår tydligt av mitt inlägg att jag läst tidigare inlägg och deltagit i diskussionen från början.
Och vad jag kan se så är det ingen som har sagt att killar (eller tjejer) som rakar sitt kön ÄR pedofiler.
Om du hittat ngt sådant inlägg får du gärna säga vilet det är.
*Blomman*:
jo, jag "förstår" ditt resonemang - men jag håller inte med (jag tycker fortfarande att det har med två skilda saker att göra, och inte med "synfel" som Ei saa peitää uttrycker det).