Inlägg från: Jolin aug-04 |Visa alla inlägg
  • Jolin aug-04

Orättvist vad gäller barn...

texas
    Vill absolut ha kejsarsnitt något annat finns helt enkelt inte.

varför? För att det gör ont att föda barn? för att slippa föda barn?

Ett kejsarsnitt är en allvarlig bukoperation som är farligare för både dig och ditt barn än det naturliga sättet att föda barn på...vaginalt...
    Det är inte bara att säga "jag vill ha kejsarsnitt" och så får du det...du måste ha starka skäl...
    Jag känner flera personer som gjort kejsarsnitt. 2 av dom berättar jag om här:

Den ena var med om att läkaren skar i bebisens öga när han snittade upp magen. Det var visserligen inte ett planerat snitt men ändå.
    Barnet har nedsatt syn och ett ärr på ögonlocket.

den andra personen klarade inte av narkosen under operationen eller hur det nu var (eller om det var blodförgiftning hon fick...), hon var ganska nära döden för att läkaren inte vågade låta henne föda bebisen i säte (rumpan ner)...dessutom fick hon inte ge sitt nyfödda barn den närhet och ömhet det behöver i början förrän en vecka senare...
    hon fick en förlossningspsykos och ville inte ha sitt barn sen...det tog ungefär ett halvår innan hon kom ur det...nu mår hon dåligt för hon inte fanns där för sitt barn i början...

• Jolin aug-04

jag har 2 barn, gått gravid i nio månader med båda. Det var pest och pina med foglossning och förvärkar, blev sjukskriven och order om att ta det lugnt...
    Gått igenom 2 förlossningar...ont det gör ont...men vet ni?
    Jag _älskar_ att föda barn! Förlossningar är min grej! Jag fick en sån kick av förlossningarna, shit jag var så kvinnlig och så jävla duktig, helt enkelt grym...
    Jag vill föda barn igen och igen....

Nu vet jag att alla inte har såna bra förlossningar som jag, men stackars dom som inte kan föda barn (männen) som inte får uppleva det här...

Det är inte synd om mig för att jag får uppleva ett liv växa inom mig, det är inte synd om mig för att jag får föda fram ett barn, det är inte synd om mig för att jag kan ge ett barn den ömhet och närhet bara en mamma kan. Det är ett privilegium för mig!

Svar på tråden Orättvist vad gäller barn...