• Vilgotha

Köra bil i brudklänning??

Kan man det?
    Jag har en traditionell brudklänning inkl. underkjol utan ringar, och ett litet släp.
    Sambon anser det, men jag anser det inte.

• Svar på tråden Köra bil i brudklänning??
  • murveln

NEJ!

Jag ska ha chaufför ( min kompis) från frissan till kyrkan. Dessutom vill jag kunna sippa lite skumpa!

• Ssk

Hej Vilgotha.

Tror inte att det är att rekomendera att köra bil när man är brudklädd, så som du ska vara..

Sambon får nog köra själv om det ska köras på bröllopsdagen.

• Alma Voyage

Det är klart att det går. Frågan är ju om det är värt att klänningen blir nersmutsad, för det lär den bli.

• Fia_Lundbom

Men visst går det väl att köra bil brudklädd..?
    Varför skulle man inte kunna det ?
    Sen att man inte vill - det är en annan sak....

• Blåbrud

Klart att det GÅR, frågan är om du vill att den ska bli lortig längst ner för det lär den ju bli...

• wanel

Jag ska kliva i ett påslakan innan vi drar iväg för att skydda nederdelen på klänningen. Och ja, det är jag som kör. Fast jag har inge sån där underkjol...

• Sessie

Köra bil i påslakan... låter trafikfarligt tycker jag... har du testat?

• wanel

Jag kommer ha hål för fötterna såklart! :)

• Juvelia

Fniss , det börjar bli kul den här tråden :D
    Klänningen kan väl bli smutsig nertill (om bruden inte är i ett påslakan) oavsett om bruden kör eller åker, bilen är väl "jämnsmutsig " ?

• Freja

:D Även om jag inser att detta (med brud & bilkörning) faktiskt är något att beakta, så kan jag inte hjälpa att skratta gott åt denna tråd.
    Läs den uppifrån och ned, med objektiva ögon, så förstår ni vad jag menar... :D

/F :)

Svar på tråden Köra bil i brudklänning??