• Vilgotha

Köra bil i brudklänning??

Kan man det?
    Jag har en traditionell brudklänning inkl. underkjol utan ringar, och ett litet släp.
    Sambon anser det, men jag anser det inte.

• Svar på tråden Köra bil i brudklänning??
  • HelleBelle

Eller byt om när du kommer fram.

Kan bli roliga bilder ! Såg några sådana i en bröllopstidning.

• Texas

Kan du inte byta om senare då ni skall fotas innan vigseln. Om du har på dig någon blus eller skjorta då du går till frissan behöver frisyren ej bli förstörd. Om du kör bil med klänningen är det nog stor risk att den blir smutsig eller skynklig.

• Dea

Jag hade INTE klarat det i min klänning!
    Kjolarna får inte plats....

Klackskor kör jag bil i ofta, har inte varit med om att de fastnat.

Byt när du kommer fram, tycker jag med....

• Jolin aug-04

Äh det är klart att det går att köra bil i klänning, rekomenderar att du inte kör i högklackat dock...
    Om du lägger ett skydd (plast) eller rengör bilen noggrannt innan så e det väl ingen fara för klänningen heller, men den kommer ju ligga där det är en del smuts...men jag läste något om ett påslakan och då är det väl inga problem...

jag själv hade tvättat bilen ordentligt och sedan lagt plast för att skydda, tagit av mig skorna och vinkat hej då till folket på ett helt klart annorlunda sätt!

Vi kommer göra så fast tvärt om ;) det är sambon som kör ;) Varför ha chaffis när man kan köra cab själv lixom ;)

• Vilgotha

Sambon är inte lat..men tycker att när han är hemma, så får han några timmar han hinner jobba under förmiddagen hemma på gården.

Underkjolen är fastsydd i klänningen, så den får bli på.

Brukar inte klänningen tas på hos frisören och sen är den på..? Att ta av och på brudklänning är ju inte jättelätt, sen ska man tänka på smink och frisyr också.

• Juvelia

Ska han jobba på gården på er bröllopsdag ? Hallååå, det kan väl nån annan göra, hmm jag vill inte vara taskig, men ska han riskera att få jord under naglarna ? Vilken tid på dan gifter ni er ?

• Vilgotha

Vi gifter oss inte förrän 17.30. Fotograf förhoppningsvis 15.00 när vi kommit överens om vilken. Frisörtid anpassas efter det.

Jag får nog se till att han skurar sig ren, jag ska nog be honom ta in och ut min häst + gödsla boxen...annars bryter man väl garanterat naglarna.

Jag har bestämt mig...jag ska INTE köra bil. Men nu är ja nervös för att smutsa ner klänningen..

• Dea

Den är jättefin! Men var skulle man gjort av släpet, så säg ?! utan att det skrynklar sig, eller smutsar ner sig eller trasslar in sig i pedalerna...

• Sessie

Har du ingen kompis som kan hjälpa till och vara chaufför?

• Juvelia

Mycket vacker klänning, wooow

Svar på tråden Köra bil i brudklänning??