Köra bil i brudklänning??
Kan man det?
Jag har en traditionell brudklänning inkl. underkjol utan ringar, och ett litet släp.
Sambon anser det, men jag anser det inte.
Kan man det?
Jag har en traditionell brudklänning inkl. underkjol utan ringar, och ett litet släp.
Sambon anser det, men jag anser det inte.
Prova akutbromsa med långklänning och högklackat!
Jag tror inte det är någon bra ide att köra. Tänk om det händer något! Nej för er egen skull, i värsta fall ta taxi så att ni kommer säkert fram.
Går och går?! om du nu ska köra ha då på dig ett par helt vanliga skor typ gympaskor och byt till brudskor när ni kommer fram.
Har kört i högklackat Ca 3 km och känslan när klacken fastnade under bromspedalen när jag i och för sig bara skulle sakta ner farten när det blev 50 är inget jag vill nån annan ska känna. Tänk om det varit en situation, ala älg, barn som kommer ut över vägen.
Varför kan inte han köra ? eller nån skjutsa er ? *nyfiken*
Fästmannen kanske inte har körkort. Skulle jag vara er så skulle jag be någon köra er, alternativt åka vanlig taxi.
Smutsig klänning och bilolycka p.g.a klackskor är inte risker du borde ta på din bröllopsdag. Kan vara värt lite taxipengar.
Verkar kanske lite fånigt det här.
Men sambon som har körkort för ALLT tycker inte han ska behöva köra runt mig till frisören mm. Pg av avstånden.
Frisör 4 mil
Fotograf, inte valt men ca. 4 mil är inte omöjligt.
Jag tycker dock han kan lämna mig hos frisören och sen hämta mig och vi kör direkt till fotograferingen.
Tänk att bli tagen av polisen i brudklänning...
han tycker att du ska vara en självständig kvinna ;)ja jag håller fortfarande fast vid att det kan väl inte spela roll om man kör bil, eller åker bil, klänningen har väl lika stor risk att bli smutsig ändå ?
så gasa på du :D
Hehe...han anser nog mig vara tillräckligt självständig redan med alldeles för mycket åsikter.
Men nog borde det vara lättare att hålla klänningen ren om man åker istället för kör.
Gasa kan jag göra någon annan gång...
Vill du garanterat råka ut för en olycka så... Jag tycker det låter som ren idioti, förstår din sambo vad det innebär med underkjolar och en massa tyg?
Det är rent livsfarligt!
Har du inga föräldrar, syskon eller kompisar som kan köra dig? Jag tycker det låter som din blivande är lite lat om han inte kan köra dig en dag som denna. Han som inte har kjol får väl ta och offra sig lite om ingen annan kan hjälpa till.
Tycker också det verkar bökigt att köra med brudklänning. En sån kan ju va rätt tung dessutom om man ska hålla på och gasa och bromsa. Dessutom blir den nog lätt smutsig.
Jag kan tänka mig att det är större risk att bli smutsig ovanpå knäna eftersom den stora kjolen lär gå emot ratten. Det kanske inte blir svårare att styra, men risken är ju att ratten och bildelarna under ratten är lite smutsiga och färgar av sig på klänningen. Kan du inte skippa underkjolen när du kör och dra på den när du kommit fram till fotografen? (Om du nu måste köra själv vill säga)