Inlägg från: Mastermind |Visa alla inlägg
  • Mastermind

vart går gränsen, om otrohet

Det beror helt på situationen. Jag är rätt kramig av mig, och speciellt mot mina kompisar på fyllan, men det räknar ingen av oss som otrohet. Han är inte lika kramig, men hånglar han med någon av våra kompisar så tar jag inte illa upp, får jag så får han, liksom. :)

Jag skulle givetvis inte vara lika överseende med något djupare än så, och framförallt inte om det är känslor (och nu menar jag inte kå+het utan kärlek) inblandat. Det är ju ändå känslorna som är det viktigaste, och därför är det så svårt att sätta en tydligt otrohetsgärns vid kram/puss/hångel. Det är som sagt situationen som avgör.

• Mastermind

aco - Ja, för mig är det helt OK. Men han är inte så intresserad av att hångla på andra ändå, så det händer oftare att jag gör det. Men jag tror att vi är mer öppna till sådant i vårat förhållande än "medelparet". Vi har t.ex haft trekant med en annan tjej och jag får gå hur långt jag vill tillsammans med en annan tjej (utan att han behöver vara med). Ingen av oss är svartsjuk av oss, så det är inga större problem. Men som sagt, jag skulle ta allvarligare på det ifall han blev kär i en annan, än ifall han hade rent fysiskt sex med någon annan (utan kärlekskänslor). Jag har varit i ett förhållande där killen var otroligt svartsjuk och vakade som en örn, och då blev jag (som INTE är svartsjuk av naturen) svartsjuk på honom (om han KAN lita på mig och ändå inte gör det, så kanske det är han som gör något skumt.. Ja, du vet resonemanget). Jag mådde otroligt dåligt av den negativa spiralen, och jag har som tur var gått tillbaka till mitt gamla jag efter det, och är nu inte svartsjuk alls längre. Han vet ju ändå att han har det bäst hemma. ;)

• Mastermind

Att se en förälskelsekänslor gentemot en annan som otrohet är ju bara löjligt, man kan ju inte hjälpa hur man känner. Men går partnern steget längre och börjar uppvakta det andra "kärleksobjektet" på ngt sätt så skulle jag ta det hårdare än "vanlig" uteslutande fysisk otrohet. Jag skulle t.ex bli ledsnare ifall min sambo gick ut och såg en film och åt med en annan tjej och pussade henne och myste än ifall han enbart hade, ursäkta utrycket, rå*nullat henne utan känslor.

• Mastermind

Dea - Det är klart att det finns känslor där också; kå*het, attraktion. Jag tänkte bara att jag inte behöva skriva ut det eftersom det är rätt uppenbart att det tillhör fysisk otrohet (annars finns det ju ingen "anledning" till otrohet).

• Mastermind

Tillägg: Med "rå*nullat henne utan känslor." menade jag romantiska känslor; förälskelse, nykärhet, eller annat djupare intresse.

Svar på tråden vart går gränsen, om otrohet