• Juvelia

vart går gränsen, om otrohet

Jag anser att han skulle vara otrogen om han pussade en annan tjej på munnen, eller även om han kramade henne för att han var attraherad av henne, inte om han skulle krama en kvinnlig arbetskamrat för att gratulera henne till hennes förlovning eller så, det beror ju på syftet.
    Men sex är naturligtvis otrohet, men jag skulle bli ledsen redan om han pussade på en tjej för att han var tänd på henne.

Vi träffades ju på nätet och chattade länge innan vi träffades, skulle han plötsligt börja chatta med en annan kvinna flera timmar per dag så skulle jag ju räkna det som otrohet också.
    Den finns känslomässig och fysisk otrohet, jag hoppas då verkligen jag slipper uppleva att han skulle vara otrogen, jag skulle bli helt knäckt.

• Juvelia

ja jag skulle inte göra slut om han kysste nån annan, men bli mycket ledsen, och även känna att jag duger inte längre, han vill nog ha slut osv.

xite, jag tycker inte att alla är fria att göra vad man vill med sin kropp om man har ett fast förhållande, då SKA man vara trogen, annars har man ju den andra bara som " ok du duger tills jag träffar nån bättre ".
    Älskar man varann då vill man väl inte göra nåt med nån annan bara för att det är ett fritt land, typ

• Juvelia

jamen xite, nu undrar ju jag, skulle du tycka att det var ok att din kille/man var otrogen ? bara rycka på axlarna o säga jaja, presis som om han berättat att han råkat spilla ketchup på skjortan eller nåt ?
    jag räknar inte min blivande som fri, utan som MIN. skulle han vilja vara fri, då måste han ju göra slut först isåfall.
    Och han tycker på exakt samma sätt som jag att otrohet är helt fel.

Svar på tråden vart går gränsen, om otrohet