• Juvelia

Om man inte passar ihop sexuellt

"Vad händer om ni upptäcker att ni överhuvudtaget inte tycker om att ha sex med varandra? Även om man älskar varandra av hela sitt hjärta och hela sin själ kan det faktiskt hända att man överhuvudtaget inte uppskattar samma saker i sängen... Det är ju inte konstigare än att man har olika preferenser när det gäller mat eller inredning... Sa för mig hade det kännts som att "Köpa grisen i säcken" litegrann "

Så sa aco till mig i en annan tråd angående att jag och min blivande inte haft sex före äktenskapet.

Jag har alltså haft ett kort äktenskap utan nån större kärlek, ingen romantik, och sexet var hemskt,jag ville bara slippa, blev inte minsta upphetsad ens.
    Min blivande man nu älskar jag verkligen, och han älskar mig tillbaks, vi ser fram emot att ha sex, men det är sant som aco säger, det kanske inte funkar bra.
    Men jag tror väl inte att nåt par som älskar varann har sex, och sen säger : nä du var inte bra i sängen jag gör slut ;)
    Nu säger jag detta till viss del på skoj, och på viss del allvar, alla har ju nån gång haft sex för första gången med sin partner, de flesta av er innan ni gift er.
    vad gör man alltså om man älskar varann och allt är perfekt, men sexet inte funkar ??

• Svar på tråden Om man inte passar ihop sexuellt
  • ellli

Man får väl helt enkelt berätta för varandra hur man vill ha det :) svårare än så är det nog inte.. Problem kan jag tänka mig att det kan bli om den ena vill testa något som den andra inte vill, det är nog lite knepigare.

• Stjärna

Har aldrig varit i den situationen själv. För mig har nakenhet varit naturligt detta i kombination med ömhet och humor brukar lösa det mesta, även i sängen.

Tror att vägen till alla lyckade bitar i en relation är kommunikation.

• Juvelia

tack för era inlägg.
    ingen som haft några problem som vill svara ?

• Electric Lady

Hade problemet, löste det med att dumpa killen. Fast det var kanske inte vad du ville höra...

• Miiiaaa

träna träna träna träna träna öva öva öva experimentera, ha tålamod och ge lika mycket som du tar!
    Oralsex utan penetrering i ett par veckor brukar göra susen när man vill lära känna varandras kroppar!

• Juvelia

njaa, vill inte dumpa honom efter bröllopsnatten direkt :D
    hoppas ju det ska hålla livet ut liksom.

• Jolin aug-04

Då får man väl arbeta på det...

Om man verkligen älskar någon gör man väl sitt yttersta för att tillfredställa den personen?
    Jag har bara haft sex med mannen jag gifter mig med så jag vet väl inte så där jättemycket men att inte fungera sexuellt med sin kärlek verkar gå att lösa med kommunikation och att våga prova och leta fram det som båda kan/vill...

• Dea

Jobbade på det. Löste sig inte. Sen la vi ner och blev polare istället. Så kan det gå.

• Juvelia

ja jag tänkte ju snarare att det skulle bara vara att gifta sig o sen njuta ihop, men i en annan tråd dök diskussionen upp, och det är ju bra om jag är medveten om att problem kan uppstå, så jag inte blir superbesviken på bröllopsnatten.
    minns ju mitt förra sk äktenskap ( var aldrig ens engagerad i några bröllopsförberedelser då, blev enklast möjliga), då var ju allt åt skogen rent sagt.

• Dea

Men många gånger är det bara att njuta från första gången, och ännu fler gånger funkar det tillräckligt bra för att kunna veta att det kan bli underbart med tiden.

Det är inte så många gånger det är hopplöst.

Det blir förmodligen jätteskönt för er. Bara ni tar hand om varann.

Svar på tråden Om man inte passar ihop sexuellt