• Juvelia

Om man inte passar ihop sexuellt

"Vad händer om ni upptäcker att ni överhuvudtaget inte tycker om att ha sex med varandra? Även om man älskar varandra av hela sitt hjärta och hela sin själ kan det faktiskt hända att man överhuvudtaget inte uppskattar samma saker i sängen... Det är ju inte konstigare än att man har olika preferenser när det gäller mat eller inredning... Sa för mig hade det kännts som att "Köpa grisen i säcken" litegrann "

Så sa aco till mig i en annan tråd angående att jag och min blivande inte haft sex före äktenskapet.

Jag har alltså haft ett kort äktenskap utan nån större kärlek, ingen romantik, och sexet var hemskt,jag ville bara slippa, blev inte minsta upphetsad ens.
    Min blivande man nu älskar jag verkligen, och han älskar mig tillbaks, vi ser fram emot att ha sex, men det är sant som aco säger, det kanske inte funkar bra.
    Men jag tror väl inte att nåt par som älskar varann har sex, och sen säger : nä du var inte bra i sängen jag gör slut ;)
    Nu säger jag detta till viss del på skoj, och på viss del allvar, alla har ju nån gång haft sex för första gången med sin partner, de flesta av er innan ni gift er.
    vad gör man alltså om man älskar varann och allt är perfekt, men sexet inte funkar ??

• Svar på tråden Om man inte passar ihop sexuellt
  • Juvelia

tack för era inlägg.
    ingen som haft några problem som vill svara ?

• Juvelia

njaa, vill inte dumpa honom efter bröllopsnatten direkt :D
    hoppas ju det ska hålla livet ut liksom.

• Juvelia

ja jag tänkte ju snarare att det skulle bara vara att gifta sig o sen njuta ihop, men i en annan tråd dök diskussionen upp, och det är ju bra om jag är medveten om att problem kan uppstå, så jag inte blir superbesviken på bröllopsnatten.
    minns ju mitt förra sk äktenskap ( var aldrig ens engagerad i några bröllopsförberedelser då, blev enklast möjliga), då var ju allt åt skogen rent sagt.

• Juvelia

EmmaPemma, ja jag blir upphetsad när vi kramar och kysser varann, det blev jag inte med mitt ex.
    Och min blivande han är verkligen underbar, förstående omtänksam osv.
    Fast jag har ju hört folk även en kvinnlig släkting till mig som sagt att man måste prova en handske innnan man köper den, alltså att sex kan bli katastrof och att då blir förhållandet automatiskt dåligt.

Men jag älskar ju verkligen honom, finns ingen jag hellre skulle leva med, även om det blir problem i sängen så vill jag ju lösa det då, honom vill jag ju vara med för alltid.
    Tack för era råd :)

• Juvelia

jo såklart jag vill ha svar från alla oavsett om ni hade sex före eller efter bröllopet, skulle jag bara vilja ha svar av de som hade det efter skulle jag nog inte få många svar ;):D

• Juvelia

aco, ja nog är du nyfiken alltid, du vill väl att jag ska ha laptop i sängen på bröllopsnatten och rapportera, haha.
    nej, jag skojar bara, det gör inget att du är nyfiken, du är bara vänlig och omtänksam, det är ju snällt av dig att bry dig.

Min blivande man är en riktig gentleman, kallar mig älskling, köper rosor och dvd filmer mm :)
    Så jag tror inte att han skulle vara en sån som skulle "kräva" nåt sexuellt, och vi är ju båda mycket oerfarna, så vi får ju lära oss tillsammans.

Och jodå, jag lovar att du ska få veta sen hur det gick, är säkert fler som vill veta ;):D
    ( min bästis exempelvis, fniss , hon är nyfiken så hon knappt kan stå still ) ;)
    Men både du och hon får vänta, det är på lördag.

• Juvelia

Nja nog kan vi ju prata med varann, och när vi väl har haft sex blir det nog lättare att prata om det, tänk på det faktum att jag bara haft sex med en man, och det var typ in-ut i 2 minuter, jag har ju ingen aning om vad jag skulle tycka om i sängen eller hur ? och min blivande har ju bara haft lite in-ut i sin ungdom utan att det varit alltför romantiskt, så det är ju inte som att man vet själv ens vad man gillar eller nåt.
    Men att börja suga/slicka på den andras kön tycker ju jag skulle vara mycket pinsamt till en början, om vi överhuvudtaget ska prova så känner iallafall jag att jag vill hinna vänja mig vid normalt sex först.
    Ingen av oss har ju erfarenhet av oralsex heller.

Jag har inga fantasier direkt, annat än att ha sex med honom, och såsmåningom när han kommer från jobbet i uniformen, hehe, det drömmer väl alla tjejer om, uniformerade män ;)

• Juvelia

Jj, nää vi har inte pratat om erogena zoner, annat än att jag blir upphetsad när han pussar på min hals ;)
    Vilka frågor du ställer då, hur jag tror det ska kännas, tjaa, skönt förhoppningsvis :D
    Naturligt, trevligt, vackert.
    Och förhoppningsvis orgasm, fast eftersom jag inte vet om jag kan få det med en man så har jag inget krav att få det på brölopsnatten.
    Tänker inte så mycket mer än på hans kyssar, och sen "mer ", har väl så fullt upp att städa att jag inte hinner dagdrömma så mycket om sex ;):D

Aco, oj, jag har aldrig varit nåns idol förr, undrar vad jag gör som är så bra ?
    Jag kanske kan bli rik på det, hihi.

• Juvelia

joo fattar jag ju, men lika bra att skriva ner svaren, då ser jag bättre hur jag tänker :D och kanske fler har samma frågor men är för blyga att fråga, bara sitter och läser olika trådar, då ser de ju hur jag tänker iallafall. ;)

Tack memma för att du tror att det går bra .
    Men vilket alias du har då, mums, synd det inte är påsk nu ;) gott med memma minsann.

• Juvelia

Tackar tackar Umebruden, för tillfället funderar jag mest på hur jag ska känna igen dig i tidningen sen ;)
    Minns inte ens vilken dag du gifter dig, fast du lär nog hitta igen mig :D

ja det går nog bra, som du säger, man får träna sig fram.
    Och tack och lov så är han ju en mycket omtänksam person, har ju hört skräckhistorier av kompisar om killar som bara kört in-ut nån minut, fått utlösning o sen slocknat, och sen undrat vad det var för fel på tjejen som inte njuter .

• Juvelia

Jaså nästa år, ja då har du gott om tid på dig.
    Inet vet jag när annonsen kommer in, gifter oss på lördag,sen ska bilderna skickas till tidningarna hmm, framåt nästa torsdag kanske ??
    Jag kan ju tipsa dig här när vi kommer in i tidningen,svårt att veta hur lång kö de har också, har ju sett att det är massa brudbilder nu, hela baksidan på VF brukar ju vara full.

• Juvelia

Skulle bara tala om att allt gick mycket bra ;)
    Bröllopsnatten var underbar :D

Svar på tråden Om man inte passar ihop sexuellt