• Alexa44

hur länge höll ni på innan...?

Jag skulle vilja slänga ut en fråga om dejter: hur länge dejtade ni er nuvarande innan ni blev ihop "på riktigt" dvs. ansåg er vara ett par? Självklart är det väldigt olika för olika människor hur fort man vill "binda upp sig" och väldigt olika huruvida man vet ens i efterhand riktigt när man verkligen blev ihop. I mina tidigare relationer har jag och den jag dejtat tagit upp det hela på kanske tredje eller fjärde dejten, typ "får jag kalla dig min flickvän/pojkvän nu?". Så här i efterhand kan jag tycka att det är alldeles för tidigt att bestämma sig för någon... vad tycker ni?

• Svar på tråden hur länge höll ni på innan...?
  • Modesty-Clara

Vi dejtade onsdag, torsdag, fredag och lördag. På söndagen började vi att bo växelvis hos varandra... Vi hade i och för sig mailat i någon månad innan vi träffades och pratat en del i telefon, men snabbt gick det :D Man bara vet när det är rätt!

• aco

Jag träffade min pojkvän 13 juni för ett ar sedan. Da pa en resa där vi umgicks tva veckor i sträck. Vi bodde i olika länder sa vi träffades tre ganger till, ett par dagar i sträck i olika länder (Schweiz, Italien och Sverige) med ca tre veckors mellanrum. Sedan flyttade jag helt enkelt till München, där han bodde och "testade om det funkade". Och det gjorde det!!!

Sa.. Tja... Svaret pa din fraga; Vi blev sambo efter att ha träffats fyra ganger inom loppet av tre manader.... Men det gick väl kanske alldeles osedvanligt fort....
  • mattii

5 -6 gånger kanske
    fast vi sa väl aldrig tillvaran att nu är vi ihop.
    bara växte ihop
    hur långt tid det tog för henne vet jag inte

• Kräftan

På 1:a dejten ! Vi hade mailat i 2 månader innan & när vi träffades så sade det klick! Nu i maj gifte vi oss efter knappt 1,5 år .

• Lime

vi hade mailat varann i nästan två månader före vi träffades, vi blev tillsammans på första dejten. Dejten var mest kompisaktig i början men vi föll för varandra och kysstes!!
    vi ska förlova oss i höst och gifta oss nästa höst. Nu har vi varit tillsammans ett år (i söndags!!) Vi flyttade ihop efter fem månader.

• Jolin aug-04

Ja du, första dejten föll både jag och han pladask...
    Andra dejten sov jag över och sen bodde jag i princip där ;) en månad senare flyttade han till Stockholm (från Göteborg) och 1 vecka efter det kom jag för vi längtade så efter varandra ;)
    Sedan dess har vi bott i hop!

• På små rosa moln

Vi kysstes en kväll. Några kvällar senare hade vi första riktiga dejten. Vi blev ett par då, inte så svårt att avgöra eftersom vi dels känt varandra ett tag, dels fortsatte att träffas nästan varenda dag efter det och dels för att vi hade sex den kvällen.

I de långa förhållanden jag haft så har vi varit ett par redan efter någon dag tillsammans. Jag har också dejtat endel killar flertalet gånger, men det har aldrit lett till något mer seriöst.

• Badkulan

Ja få se Vi träffades första gången mitt på dagen hemma hos mitt ex... Senare på kvälllen var det fest och vi smygkysstes i köket. Han sov hos mig den natten och på morgonen ringde min mamma och jag berättade (innnan han ens hunnit kliva upp ur min säng) att jag träffat honom med stort H. Eller snarare mamma ställde frågor och jag svarade ja och nej för att han inte skulle förstå! Veckan efter åkte jag hem till mina föräldrar och sa att jag har träffat mannen jag ska gifta mig med. Jag har tidigare dejtat många killar, men aldrig känt att det varit värt att berätta något för mina föräldrar. Har aldrig menat så mycket allvar med någon att jag tycker att andra har haft med det att göra.

Nu tre år senare är vi gifta och vi räknar att vi blev tillsammans första gången vi såg på varandra!

• Mastermind

Ungefär 2 veckor. Vi hade dock snackat på internet innan, så det är nån månad extra om man räknar med det också. Annars har det gått rätt snabbt (räknat i mina mått, enligt andras mått skulle vi nog varit gifta för längesen..); jag flyttade upp till honom efter ett halvår och nu i jul när vi varit tillsammans i tre år så ska vi förlova oss.

Varför vi bestämde just ett speciellt datum var av en slump, då en av mina kompisar frågade min nuvarande sambo ifall vi var tillsammans, varpå han svarade "Jaaa, det är vi väl?". :D

• MissRut

Vi hade känt varandra i exakt ett år, en månad och en dag innan vi "på riktigt" blev ihop. Eftersom jag hade en annan då tog det väl en månad av mer nära umgänge innan jag hade gjort slut med mitt ex och vi blev ihop. Däremellan gick det fem dagar...

Svar på tråden hur länge höll ni på innan...?