• Alexa44

hur länge höll ni på innan...?

Jag skulle vilja slänga ut en fråga om dejter: hur länge dejtade ni er nuvarande innan ni blev ihop "på riktigt" dvs. ansåg er vara ett par? Självklart är det väldigt olika för olika människor hur fort man vill "binda upp sig" och väldigt olika huruvida man vet ens i efterhand riktigt när man verkligen blev ihop. I mina tidigare relationer har jag och den jag dejtat tagit upp det hela på kanske tredje eller fjärde dejten, typ "får jag kalla dig min flickvän/pojkvän nu?". Så här i efterhand kan jag tycka att det är alldeles för tidigt att bestämma sig för någon... vad tycker ni?

• Svar på tråden hur länge höll ni på innan...?
  • RyskaLenasDarling

Jag och min älskling mejlade och ringde till varandra i 8 månader (hon bodde i Ryssland), sen hälsade jag på henne och vi förlovade oss då efter bara 7 dagar. Efter det hälsade jag på henne 2 ggr per år i 2 år, och sen kom hon hit och vi gifte oss i somras. Firar alltså 1 årsjubileum denna sommar! Samt väntar vårt första barn.

• mrs taylor

Vi träffades på jobbet och småflörtade lite med varandra i några veckor innan han tog mod till sig och bjöd ut mig.

Dagen inann vår första date satt vi och pratade i min bil och kysstes då för första gången och dagen efter var vi på bio och då hade vi också sex för första gången. Efter det var vi tillsammans...

• Miiiaaa

Tja, för oss är det lite svårt att säga, men vi jobbade tillsammans ett halvår, och ingen av oss tänkte ens en tanke på den andra. Sedan hade jag fest hemma hos mig och en massa jobbarkompisar var där, däribland honom. Lite senare på krogen råkade vi kyssas lite, helt oplanerat från oss båda, vi har diskuterat hur det egentligen kunde hända men ingen av oss vet riktigt! Han följde med mig hem den kvällen, inget hände dock. Men efter det är vi ett par. Det kändes rätt direkt! Så det gick inte många timmar innan vi bestämde oss för varandra!

• Dea

Ummm. Två timmar?

Eller njaaaeeee. Vi kände varann från jobbet. Så sen kom första dejten och vi *sa* ju att vi bara skulle vara älskare till att börja med, inte berätta på jobbet, inte lova varann trohet än, inte vara ihop "på riktigt".

MEN vi var oskiljaktiga från den kvällen. Så efter nån vecka eller så kom vi på att vi faktiskt var ihop, och det var dumt att låtsas och jag träffade svärisarna och sen berättade vi på jobbet också.

• f.d. Svart brud

Vi dejtade inte heller... Jag hade känt honom i 4 månader som kompis. Jag bjöd hem honom till mig när päronen var bortresta (bodde fortfarande hemma när vi träffades) för att kolla på video.
    Sedan somnade vi på soffan. Vaknade kl 5 på morgonen av att jag fick en puss och sedan dess är vi oskiljaktliga.

• vanessa

Vi dejtade inte alls. Vi blev ett par samma dag som vi hade vår första kyss.

• madelyn

Vi var kompisar ett bra tag innan första kyssen. Men när vi kysstes första gången så kändes det som vi blev ihop på en gång. Inga frågetecken efteråt. Jag blev hans tjej med en gång!

• Bröllopstokiig

Jag om min älskling gick i samma gymnasium. Han är två år yngre och gick i min rumskompis/klasskamrats lillebrors klass som även han bodde ihop med mig (komplicerat?)...vi var båda intresserade av varandra men då han var yngre så valde jag att inte inleda något trots att vi båda var varse om den besvarade attraktionen men sen, fyra år efter att jag tagit studenten så blev vi båda singlar efter lika långa & misslyckade förhållanden och jag mötte en riktig man med lika vackert ansikte som jag mindes, en krogkväll i slutet av april förra året. Jag raggade seriöst upp honom (första gången i mitt liv som jag tar initiativet!) Han var en ängel, och jag SOV över hos honom under en mycket kysk men mysig kramgo natt. Dagen efter var han så mjuk och försiktig att jag frågade vad som var fel och han svarade - Ehrm, är inte du tillsammans med Johan? Jag förklarade att jag varit singel i tre månader och han sken upp som en sol! Fyra dagar senare (valborgsmässoafton) möttes vi tillsammns med alla våra polare på vår gamla stamhak och vi räknar oss som ett par fr.o.m med den natten :)
    Två - tre månader senare flyttade vi ihop, efter fem månader förlovade vi oss och ett år efter det så ska vi nu gifta oss :)
    Det är underbart att leva men någon man känner, vi har en en gemensam vänskapskrets och historia...vi kommer hela tiden på fler och fler gånger då våra liv har korsats under de senaste åren utan att vi vågat handla :) Jag har aldrig varit såhär lycklig i hela mitt liv !

• Missen2004

Jag blev ihop med min sambo på andra dejten. Det kändes helt rätt.
    Fem månader senare förlovade vi oss och på vår halvårsdag flyttade jag ihop med honom. Många tyckte att det gick för fort.. men vi är ju fortfarande ihop, så..

• Missen2004

just, ska kanske tillägga att vi ska gifta oss i maj nästa år. Skulle egentligen gift oss nu om två veckor, men eftersom min syster och hennes blivande bokat in datumet lite innan oss för sin egen bröllop, så tänkte vi att vi kunde vänta ett tag till.. vi har ju all tid i världen.

Svar på tråden hur länge höll ni på innan...?