• Ansku

Avundsjuk sambo?

Jag känner igen mig. Har själv häst och tillbringar 4 kvällar i veckan i stallet + ena veckoslutsdagen. I början var min sambo ofta sur när jag var borta så mycket, men han har insett hur mycket det betyder för mig och nuförtiden kommer han ibland med och hjälper mig så att det skall gå snabbare. När jag tävlar på veckosluten är han alltid med och ofta är han och ser på då jag rider. Han har dock en hel del egna hobbyn och oftast försöker han att ägna sig och dem då jag är i stallet. En av hans största hobbyn är dykning och det är också väldigt tidskrävande. Oftast dyker han bara en gång per vecka, men då går oftast halva dagen dit. Jag brukar försöka följa med honom ibland på hans dykturer (inte i vattnet alltså, men med som sällskap).

Jag tror det är viktigt att kompromissa och försöka komma fram till en lösning som båda är nöjda med. Om din sambo har någon hobby så kunde du kanske engagera sig lite i den, så skulle han kanske kunna komma och hjälpa dig någon gång istället.

Jag och min sambo reserverar alltid en kväll i veckan som är "vår" kväll. Då får man inte ha något annat program och då hittar vi alltid på något tillsammans (det kan också vara att göra något mysigt hemma, typ helkroppsmassage på varandra). Detta funkar jätte bra för oss och ofta går vi båda och ser fram emot vår gemensamma kväll. Visst umgås vi även andra kvällar, men vi har åtmistone alltid en kväll som vi bara ägnar oss åt varandra.

Svar på tråden Avundsjuk sambo?