Inlägg från: Nyfiken gul , nu fru |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul , nu fru

Att börja om efter en otrohet?

det är nu ni ska fundera på FRAMTIDEN...

HUR BLEV DET SÅ HÄR? och så hur kan ni UNDVIKA att det händer igen?

Gå inte till attack och anklaga honom för en massa, det här handlar om er båda två..

Sätt er ner och fundera på vad som kan vara värt att förändra. Kanske ni måste skaffa er nya vanor? Nya hobbys? Ta er tid för varandra hur stressigt det än är...

Se det som en varningslampa för er båda två. När den ena "somnar till" och hamnar på glid MÅSTE den andra partnern vara vaken och se vad som händer och gå in och stoppa..

Var ärliga mot varandra, kanske är det så att ni inte längre är lika häftiga,spännande och sexiga och äventyrliga som ni var när allt var nyförälskelse.. hårda ord att höra men det kan nog bli den läxan ni måste lära er...

För att dra en extrem parallell.. man kan inte förvänta sig fyrverkerier och kärleksord när en partyprinsessa förvandlas till en halvfet, illa klädd småbarnsmamma med stripigt hår...

Dum jämförelse, men du fattar poängen...

• Nyfiken gul , nu fru

EmmaPemma...

Jämförelsen var dum.. men det var inte menat att den skulle tas bokstavligen..

Bar en liten påminnelse om att inte lägga all skuld på den som är otrogen...

Det är inte ENS fel att två bråkar....

Självklart skulle du också söka nytt sällskap i form av nya kompisar, ny hobby osv om din egen make förvandlades till en blekfet soffpotatis.. Även om du inte skulle dra det till otrohet.. Men VISST skulle du GÖRA något??

Självklart ska man kunna bli älskad som blekfet småbarnsmamma med sunkiga kläder, men VARFÖR om man kan fräscha upp sig??

bara undrar VARFÖR ska bara den ENA förändra sig??

• Nyfiken gul , nu fru

kan tillägga också att jag VET VERKLIGEN vad trådstartaren går igenom..

Jag har varit på alla sidor av det otrogna myntet..

jag har BLIVIT bedragen..
    jag har VARIT den bedragna
    jag har varit den ANDRA KVINNAN...
    jag har SJÄLV varit otrogen..

jo o alla fyra sidor berättar ungefär samma historia...
    Därför kan jag kosta på mig att vara lite bitsk i mina inlägg..

För otroheten är ALDRIG ALDRIG svart eller vit...
    Så himla enkelt att skylla på den som är otrogen.. självklart gör h'n fel, men vi måste lära oss den svidande läxan VARFÖR man gör det....

Man måste rannsaka sig själv för att kunna förlåta, glömma och gå vidare...

och man kan ALDRIG förlåta om man inte kan glömma...

• Nyfiken gul , nu fru

EmmaPemma...

självklart har inte utseendet någon större roll i det hela (eller ja, en viss del kanske)

Drog den liknelsen för att den är lättast att förstå...
    Som sagt, jag menade inte att vara bokstavlig...

Min bästa erfarenhet från alla dessa sidor var att man aldrig någonsin får kasta tillbaka otroheten som ett vapen i ansiktet om det skulle bli tjafs och bråk mellan båda.
    Har man förlåtit har man också glömt och då är det vapnet förbrukat..

och vad vinner man på att hela tiden gå och dra upp ämnet? Knappast respekt i alla fall...

Svar på tråden Att börja om efter en otrohet?