• mrsbasse

Ni som vänar med sex till bröllop

Jag och min älskling ska inte heller ha sex innan vi gifter oss. Än så länge funkar det. Men utan övertygelsen och vår härliga tro på Gud hade det ju inte funkat. Det är ju därför vi inte har sex. (pga av vår tro alltså.) Det milie sa va väldigt vist sagt:)

Jag tycker sex hör till äktenskapet. Man blir ett. Med varandra och med Gud. Äktenskapet är heligt, något fint. Och sex är det närmsta man komma en annan människa. Det är inte bara fysiskt. Man verkligen ger sig själv åt en annan människa. Egentligen är det ganska mäktigt! Däröfr hör det till äktenskapet. Man ger sig hän åt EN människa under sitt liv. Sexet vill jag ge till honom liksom.
    Vi ska flytta ihop efter bröllopet. Annars skulle det vara ännu svårare att vänta...;)
    Vi sover inte i samma säng heller.. Men vi myser och gosar en hel del iaf..:)

Det här blev nog ett blandat svar till allihopa. Hoppas det inte blev alltför virrigt. Det e ju ganska enkelt egentligen.
    Fråga om ni undrar nåt:)
    Kram på er!

• mrsbasse

Hmm...nu lät det kanske som om vi får se om vi klarar av att inte ha sex innan bröllopet. "Än så länge..." Vi har bestämt att vi inte ska ha det. Så då blir det så. Har redan klarat 2½ år! Snart e det ju faktiskt dags...:)

• mrsbasse

Bits:

Va kul för er! Härligt värre :)
    E lite nyfiken bara på hur länge ni var tillsammans innan ni gifte er..?
    Kram på dig!

• mrsbasse

Bits:
    Verkligen ler när jag läser ditt inlägg! Det låter jättemysigt att sparkas på nätterna.. hmm...tills man tröttnar..;) Men jag längtar verkligen! :)

Allihop:
    Vill bara lägga in en sak om onani:)
    Eftersom de som inte tycker onani är fel inte har försökt att sluta med det vet de kanske inte att de e svårt... På nåt sätt så känns det som att onani har med sex o göra. O varför skulle det vara rätt att ha sex med sig själv när det inte är rätt att ha det med sin blivande.. Hmm.. bara en tanke jag kom på nu.

Sen vet ju inte jag eftersom jag inte e gift... Men känns det inte lite som att man e "otrogen" mot sin man om man onanerar? Varför inte springa ut till honom om man e sugen o ha lite roligt...;)

SuzArne:
    Va roligt för er att det e så snart! Bröllop! hihi.. E det mycket planering så här i slutet..? (Kanske inte hör hit men lite nyfiken:) ) Kram på dig o kram på alllihop!!

• mrsbasse

Hej aco:
    Kommer ett svar, såg bara inte ditt inlägg
    Roliga frågor:)

• mrsbasse

Rent sköntmässigt så kanske det inte blir värsta dunderhiten.. Fast det tror jag ioförsej det kommer bli:) Men inga jobbiga förväntningar eller nåt. Det kanske gör svinont! Men vi pratar ganska mycket om sex tillsammans o vi har ju sett varann nakna så den nervositeten finns nog inte där. Däremot känns det lite pirrigt för hur det kommer kännas.. Man får väl ta det som det kommer. Egentligen borde jag fråga er..;) Man komma ju inte va proffs men man blir..:)
    Det känns jättekul att det blir första gången med han jag ska dela hela mitt liv med. Vi kommer utvecklas tillsammans, sexuellt och menatlt, och kan utan att det känns konstigt eller jobbigt(förhopnningsvis inte) skratta åt första gången :)
    Men tror inte det kommer bli katastrof, vi kommer nog hålla på hela natten. Världens längsta förspel och efterspel! Myspys!

Sexleksaker tycker jag e ok om båda tycker det e ok. Bara det inte blir överdrivet... Då kanske det ligger nåt mer bakom..

Kul att du/ni e såå nyfikna. Gissa då hur nyfiken jag e..;) hihi. Kram

• mrsbasse

Kul att du svara:) Här kommer ett ganska långt tror jag från mig.

Det e väl just det. Att onani bara e en fysisk tillfredställelse. Jag tycker det e nåt såå mycket mer än det. Sex alltså, att älska med varandra. Man ska ge hela sig själv på alla möjliga sätt till nån annan. Det handlar inte bara om att få utan nästan mer om att ge. Det e en två-manochkvinna-sak liksom. Om min man sen kommer va bortrest e det nästan mer spännande att gå o längta o tråna efter honom istället för att göra det själv. Det tillfredställer ändå inte tillräckligt liksom.

Vart gränsen för sex går har jag ofta frågat mig själv o detta ha jag kommit fram till..
    Att ha samlag är att ha sex. Då blir man ett. Att kyssas, ha oralsex, analsex osv är inte sex. Men skulle vi ha oralsex varje kväll skulle vi nog ha svårt att inte ha samlag till slut. Därför väljer vi att inte "fresta" oss själva så mycket eftersom vi vill vänta. Jag kan ju självklart ta mig själv på brösten. Samma sak där. Inte lika upphetsande om jag gör det själv liksom...;) Erogena zoner står det inget om i bibeln. Det e nåt som kommit senare. För en del är ju en erogen zon typ knävecken...hmm.. Om det va det skulle jag dock inte tillfredställa mig själv där..

Sen bara en tanke.
    Jag tycker det e ganska avtändande att tänka på att min kille skulle stå o onanera i typ duschen. Lite märkligt att killar tycker exakt tvärtemot. Min tycker nog också det e lite upphetsande skulle jag tro. Undra om det har med samhället, porren, manskroppen respektive kvinnokroppen lite o göra. Hmm.. Hoppas jag inte glömde nåt...det blev nog ganska långt iaf.
    Kram!

• mrsbasse

Hej igen tjejer :) Sorry jag va borta så länge..trodde ni hade gått för kvällen.

Allt e inte tillrört.. det e bara roligt! Jag blir lite smartare av att diskutera:)

Alltså, orgasm e inte fel att få! Men att ha sex är fel att ha. Självklart är oralsex o liknande sex. Men samlag är samlag. Då blir man ett. Det e det bibeln menar, tror jag.

En liten rolig liknelse. (sånna som används för jämnan i kyrkan..;))
    Om man har ett papper o ett annat papper o sen klistrar ihop dem. Det blir tätt ihopsatta. Om man sen ska sära på dessa två så går inte det utan att de blir sårade och hela. Lite så kan man tänka att jag tänker om sex. Man blir ett. Svårt att vara hel sen efteråt om det tar slut. Man lämnar en bit av sig själv hos den mannen.
    Det kanske finns en skillnad på sex och älska/samlag. Sex kan man ha med vem som helst (kanske ska tillägga att jag bara haft en pojkvän...) och älska gör man med den man älskar och delar sitt liv med.
    För att bli lite personlig så har vi aldrig haft analsex, inte ens i närheten. Men vi har haft oralsex. Vi tyckte dock det gick för långt då o att blev lite för intimt. Man vill ju spara det bästa liksom.

Ett scenario: Om två står o dansar på ett dansgolv o han börjar pilla på henne..mellan benen. Tycker ni att man har haft sex då?

Jag e ju inte så insatt i vad man tycker om o sådär när man har sex. Det där med porren va bara en parantes. Tänkte bara att kvinnan kanske har blivit lite mer ett objekt än vad mannens kropp har blivit. Detta behöver ju dock inte ha nåt med onani o göra eller ens denna tråd.

Hmm.. Jag tror min hjärna faktsikt blev lite klarare av det här. Känner mig som ett ut-tömt bibelsnille...;) Hoppas ni fick nåt svar!

Ska iväg med lite grejer till fästmannen nu faktiskt..typ köksbord o sånt som vi ska ha sen i lägenheten...:))
    Ha det gött!! Kram

• mrsbasse

Emmapemma: Tack för tipsen förresten!!! :)
    Får man fråga hur er första gång var..?
    Kram o gonatt!

• mrsbasse

Ahh..!! Va många inlägg.. skoj skoj!

Ehm.. självklart saknar man inte sexet när man gör slut med nån.. Det e ju personen. Men man hade inte kunna kommit den männiksan närmre. Därför måste det göra ännu mer ont att lämna det bakom sig. I själen liksom.

Man kan ju se sex som en definitionsfråga.. Alla har så olika åsikter om vad som är sex. Vilket jag förresten fullt accepterar.:)

Som en del här tycker så ska man inte ligga rutn med vilka som helst, utan vänta tills det känns rätt. Men om det känns "rätt" då kan man väl lika gärna gifta sig. Man kan säga att sexet e för mig nästan större än förlovning. Eller betyder samma sak iaf. Att det hör till äktenskapet och man förlovar sig (gifter sig) bara med en person. Det kan man likställa med att man bara har sex med en person. Så viktigt känns den delen för oss. (min gubbe o jag)

Cecilia: Hej! :)
    Jo, kanske har vi haft sex... Men vi har inte haft samlag. Vi har inte blivit ett. Det e själva kärleksakten (menar bibeln)som e grejen liksom. Det kändes inte som vi blev ett då liksom.. även om vi gav mycket av oss själva. Men det gör man ju i vardagslivet också. Det e ju det ett förhållande går ut på..bl.a. Att älska någon högre än sig själv typ. Detta e ju också nåt som utvecklas. Kärleken. Den växer ju med tiden tror jag.

Man kan ju se det här med romantikn på två sätt
    1. Det är en försegling, en pakt, en deal, en bestämmelse osv (för att låta jättetråkig...;) )
    2. Överromantiska som tror på den ende "rätte" o en enda älskare.

För mig e det nog både och.
    En otroligt seriös sak men samtidigt det mest efterlängtade och romantiska nånsin.

Vi komma ha massa snabbisar och trökisar, vi oxå, men då e vi gifta. Då har vi redan visat Gud o omvärlden den seriösa biten...;) Nä.. men för att bli riktigt seriösa så har vi ingått ett förbund - vigselakten, med gud o varandra. Det e kärlek, det behöver vi inte tvivla på för att vi gör snabbisar.
    Gud tyckte ju sex va något bra! Han vill ju att vi ska ha det, hur mycket vi vill, om man mår bra av det. Men inom äktenskapet.

Just det! :) Jag komma inte älska min fästis mer för att vi har sex, men vi komma ju komma varandra närmre än någonsin. Därför skulle det vara svårare att lämna det bakom sig sen.
    Jag kan ju inte säga att jag vet nåt när jag inte vart med om det... men jag tror det :)

Det e kanske den djupa betydelsen sex har, därför som onani anses vara fel. Om man jämställer det med sex....typ.

Egentligen e ju allt det här inte så krångligt som det kan låta...eller bli.
    Alla kommer ju från olika håll o tänker på olika sätt, vilket e väldigt kul när man diskuterar.
    Men vi tänker liksom inte så mycket på det...bara så ni vet.. typ vad man får göra o inte göra. Vi bara har inte sex, onanerar inte och försöker klara det tills i gifter oss eftersom man väldigt gärna vill..:)

Hoppas ni sov gott! Kram/ mrsbasse

• mrsbasse

Allt det här handlar ju om bibeln, Gud....för mig. Det finns ju inget annat sätt att förklara det på. Så enkelt e det Men om man diskuterar så.. :)

O absolut..EmmaPemma. Man ska älska sin nästa som sig själv. Punkt.
    Jag, som den person jag är (ibland lika mycket negativt som positivt..)skulle dock vilja visa mer den jag älskar mer än vad jag visar mig själv...typ..
    O oralsex o allt det där e verkligen speciellt o intimt. Däför valde vi att inte ha det. Vi vill spara allt sex till sen. Men det där e en fråga somn kanske kan besvaras lite olika av kristna. En del tycker svaret e självklart..att man får ha det o andra tycker tvärtom.

Aco: som du sa.. det e det som e skillnaden...
    Men jag tror faktiskt det skulle kännas lite mer, tänker inte ni lite mer på de ex ni haft sex med?! Det e ju dom man har sex med man bryr sig extra om...eller?
    Kram på er

• mrsbasse

Tjena tjejer!

Absoolut. Älskar nån mer än sig..."behov" inte bra. Men jag har nog gått igenom stunder då självförtroende o sånt inte vart på topp o då har man funnit mycket stöd hos killen. Och man förlitar sig på honom (bara, inte sig själv alltså) Då blir de ju inte bra.
    Men jag tycker dock kärlek ska handla mer om att ge än att ta. Av ren omtanke o osjälviskhet. Då tror jag man får bara mer tillbaks. O det e ju gött :)

När ska ni förresten gifta er?! Helt grymt att man ska gifta sig!
    Vi i maj nästa år:)
    Kanske ska börja planera lite nu också o inte bara va på alla forum som finns här...hihi.. ;)

Svar på tråden Ni som vänar med sex till bröllop