Ahh..!! Va många inlägg.. skoj skoj!
Ehm.. självklart saknar man inte sexet när man gör slut med nån.. Det e ju personen. Men man hade inte kunna kommit den männiksan närmre. Därför måste det göra ännu mer ont att lämna det bakom sig. I själen liksom.
Man kan ju se sex som en definitionsfråga.. Alla har så olika åsikter om vad som är sex. Vilket jag förresten fullt accepterar.:)
Som en del här tycker så ska man inte ligga rutn med vilka som helst, utan vänta tills det känns rätt. Men om det känns "rätt" då kan man väl lika gärna gifta sig. Man kan säga att sexet e för mig nästan större än förlovning. Eller betyder samma sak iaf. Att det hör till äktenskapet och man förlovar sig (gifter sig) bara med en person. Det kan man likställa med att man bara har sex med en person. Så viktigt känns den delen för oss. (min gubbe o jag)
Cecilia: Hej! :)
Jo, kanske har vi haft sex... Men vi har inte haft samlag. Vi har inte blivit ett. Det e själva kärleksakten (menar bibeln)som e grejen liksom. Det kändes inte som vi blev ett då liksom.. även om vi gav mycket av oss själva. Men det gör man ju i vardagslivet också. Det e ju det ett förhållande går ut på..bl.a. Att älska någon högre än sig själv typ. Detta e ju också nåt som utvecklas. Kärleken. Den växer ju med tiden tror jag.
Man kan ju se det här med romantikn på två sätt
1. Det är en försegling, en pakt, en deal, en bestämmelse osv (för att låta jättetråkig...;) )
2. Överromantiska som tror på den ende "rätte" o en enda älskare.
För mig e det nog både och.
En otroligt seriös sak men samtidigt det mest efterlängtade och romantiska nånsin.
Vi komma ha massa snabbisar och trökisar, vi oxå, men då e vi gifta. Då har vi redan visat Gud o omvärlden den seriösa biten...;) Nä.. men för att bli riktigt seriösa så har vi ingått ett förbund - vigselakten, med gud o varandra. Det e kärlek, det behöver vi inte tvivla på för att vi gör snabbisar.
Gud tyckte ju sex va något bra! Han vill ju att vi ska ha det, hur mycket vi vill, om man mår bra av det. Men inom äktenskapet.
Just det! :) Jag komma inte älska min fästis mer för att vi har sex, men vi komma ju komma varandra närmre än någonsin. Därför skulle det vara svårare att lämna det bakom sig sen.
Jag kan ju inte säga att jag vet nåt när jag inte vart med om det... men jag tror det :)
Det e kanske den djupa betydelsen sex har, därför som onani anses vara fel. Om man jämställer det med sex....typ.
Egentligen e ju allt det här inte så krångligt som det kan låta...eller bli.
Alla kommer ju från olika håll o tänker på olika sätt, vilket e väldigt kul när man diskuterar.
Men vi tänker liksom inte så mycket på det...bara så ni vet.. typ vad man får göra o inte göra. Vi bara har inte sex, onanerar inte och försöker klara det tills i gifter oss eftersom man väldigt gärna vill..:)
Hoppas ni sov gott! Kram/ mrsbasse