Inlägg från: Lord_of_the_flies |Visa alla inlägg
  • Lord_of_the_flies

Bilden av sin partner...

Hej alla!

Jag har nyss inlett ett förhållande med en kvinna jag känt via jobbet i flera år....

Vi har det jättebra tillsammans och jag har "jagat" henne MYCKET målmedvetet för att få henne hit.

Jag borde vara överlycklig men det är precis tvärtemot. Jag älskar henne, men den bild hon gett av sig själv på jobbet stämmer inte riktigt.

Jag föll för henne för att hon är en självsäker, duktig yrkeskvinna med väldigt kvinnlig utstrålning. Verkade väldigt skötsam. Måttligt med alkohol, inga ciggaretter, inget hångel på personalfesterna.

Nu vet jag att hon fram till för ett par år sedan (hon är 42) levt rullan ordentligt. 35 sexpartners, ett par one-night-stands. Rökt och druckit en hel del sprit.... Erkänner t.o.m. att hon haft "dåligt rykte" i kompiskretsen.

Jag känner mig blåst! Hade ALDRIG uppvaktat henne om jag vetat om detta. hon har sannerligen dolt det väl.

Jag är medveten om att jag är rätt konservativ. Dock utan dubbelmoral för jag kräver inget av en kvinna som jag inte kan leverera själv.

Jag har aldrig haft en "one-nightare". Hatar att hänga på krogen och blir äcklad av tjejer som trycker sig mot mig vid bardisken för att få min uppmärksamhet.

Det är inte det att jag inte litar på henne- hon är jättekär i mig.
    Jag mår bara så dåligt när jag tänker på henne i den miljön.

Är faktiskt redo att avsluta förhållandet trots att jag egentligen älskar henne...

Hur skulle ni resonera?
    Tacksam för synpunkter!

/Peter

• Svar på tråden Bilden av sin partner...
  • Lord_of_the_flies

Tack för kloka svar!

Kruxet är bara det att jag inte klarar av att "leva i nuet" när jag vet att min partner betett sig på ett sätt som jag INTE kan stå för!

Tyvärr lutar det nog åt katastrof för den här relationen...Måste nog avsluta den vilket är synd för vi har verkligen inte en tråkig stund tillsammans, och jag har verkligen uppvaktat henne ordentligt för att komma så här långt.

/Peter

• Lord_of_the_flies

Tack tack tack för svar!

Även om jag fick ta en del skit....Varför blir ni kvinnor så upprörda?
    Känner ni er hotade när en man kan tänkas ha synpunkter på ert sexliv?

JAG har rätt att ha förväntningar på MIN blivande hustru. Det är helt och hållet min ensak.

Och om krogliv, sex med vem som helst samt uppvaknanden med bultande huvud i ett främmande sovrum är en förutsättning för personlig utveckling - Då är det illa ställt.....
    Och hon vill förlova sig - hur tror ni annars jag hittat till Bröllopstorget? Har fått en del mindre fina vinkar...

Hursomhelst så är jag glad för att ni ville svara.

Jag VILL egentligen inte ha de här tankarna. Önskar att jag helt enkelt kunde rycka på axlarna och låta det vara, för jag har äntligen träffat en kvinna som är min pusselbit!

Har haft två längre förhållanden tidigare med kvinnor som velat gifta sig med mig. Det ena sprack pga andra oraker. Det andra pga just samma sak som det nuvarande - dvs hon hade en livsstil som inte passade ihop med mina värderingar.

/

• Lord_of_the_flies

Avslutat kapitel.

Efter enormt mycket ångest och djupa diskussioner med mina vänner har jag nu avslutat här relationen.
    Det var verkligen inget lätt beslut för innan de här frågorna kom upp hade vi ett fantastiskt roligt halvår tillsammans.
    Har väl lärt mig min läxa: Fråga inte om du inte kan hantera svaret.

Det var det jobbigaste jag varit med om för hon blev verkligen jätteledsen. Jag har naturligtvis inte gett henne den verkliga anledningen till varför jag valt att avsluta det hela ? vill inte att hon skall slösa tid och energi till att älta det. Det har jag gjort för oss båda.

Mitt sökande fortsätter.
    Tack för era svar ? och lycka till!

/Peter

• Lord_of_the_flies

Kommer knappt ihåg mitt exakta ordval....men något i stil med att jag inte känner för henne så som jag borde...

Gud vad rutten jag är....här har jag spenderat nio månader med att uppvakta henne och försöka övertyga henne att det GÅR att ha ett förhållande med en kollega...och så gör jag henne detta....

• Lord_of_the_flies

Nu när det har gått ett par veckor och jag har fått lite perspektiv kan jag bara säga att jag gjort HELT RÄTT och att det känns jättebra!

Vi ses på jobbet titt som tätt och det är lite jobbigt. Hon är ledsen - men hon repar sig.

Jag säger det igen: Jag har rätt att ställa krav på MIN partner! Och jag gifter mig inte med en sla*pa när det finns så många singelkvinnor att välja på!

De flesta här som anser mig dömande är uppenbarligen kvinnor och jag kan inte låta bli att bli lite ironisk.

Hur ofta händer det inte att ni ratar män för att de är för korta, för smala, klär sig fel, har fula skor, tjänar för dåligt?

Jag bryr mig inte alls om sådana ytliga ting. Jag vill ha en kvinna med KARAKTÄR!

Och att det skulle vara coolt med män som haft många partners kan ni inte kasta på mig. Har aldrig sagt det och tycker inte att det är så heller!

Svar på tråden Bilden av sin partner...