Bilden av sin partner...
Nej, nu måste jag lägga mig i och ge min synpunkt! Hur ofta tror du man hittar människor som man älskar egentligen?? Att avsluta ett förhållande, där båda älskar varandra, pga något som hänt i det förflutna, när parterna inte ens kände varandra...det verkar ju inte riktigt klokt, enligt min mening! Hon har ju inte begått något brott eller så (och även om så vore fallet så förtjänar faktiskt de flesta människor en andra chans)!
Uppenbarligen har hon ju lärt sig något av sina erfarenheter och blivit en trevlig människa som du ju föll för, hon kanske inte hade varit samma människa utan de erfarenheterna. Tänk på att "ett gott omdöme får man av erfarenhet och erfarenhet får man av dåligt omdöme".
Jag tror nog att du behöver jobba lite med dig själv och öka toleransen gentemot andra människor. Ingen är perfekt, förmodligen inte ens du.
Mitt tips till dig är - gå i terapi, gå genast i terapi (utan att passera gå)! Ursäkta om jag låter hård, men jag tycker inte att hon gjort något fel, den enda som kan lösa problemet är du. Hon kan inte ändra sin historia, men du kan bestämma dig för om det ska få förstöra er kärlek eller inte.